به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بریتانیا به بلوک تجاری 12 تریلیون پوندی هند و اقیانوس آرام می پیوندد

پایگاه خبری فولاد ایران – کیمی بادنوک، وزیر بازرگانی بریتانیا، رسما معاهده‌ای را امضا کرد که الحاق به بلوک بزرگ CPTPP هند و اقیانوس آرام، بزرگترین توافق تجاری این کشور پس از برگزیت تا به امروز را تأیید می‌کند.
این قرارداد که یکشنبه در نیوزلند امضا شد، اکنون در بریتانیا مورد بررسی پارلمانی قرار خواهد گرفت، در حالی که سایر کشورهای CPTPP نیز فرآیندهای قانونی خود را تکمیل خواهند کرد. دولت بریتانیا گفت که بیش از 99 درصد از کالاهای فعلی بریتانیا که به کشورهای CPTPP صادر می شود به زودی واجد شرایط تعرفه صفر خواهند بود.
توافقنامه جامع 11 عضوی برای مشارکت ترانس پاسیفیک شامل کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، ویتنام، سنگاپور و مالزی و غیره است. بریتانیا اولین کشور اروپایی خواهد بود که به این بلوک می‌پیوندد. دولت بریتانیا می‌گوید این معاهده تجارت را به منطقه‌ای با تولید ناخالص داخلی 12 تریلیون پوند (15.7 تریلیون دلار) باز می‌کند.
باید دید که این معامله واقعاً چقدر برای چشم‌انداز رشد بریتانیا مفید است. بر اساس برآوردهای خود دولت، این معامله تنها 0.08 درصد تولید ناخالص داخلی داخلی بلندمدت را افزایش خواهد داد که تأثیر کمی برای جبران زیان تجاری اروپا در نتیجه برگزیت خواهد داشت. بریتانیا رسماً در 31 ژانویه 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد.
بادنوک روز یکشنبه گفت که بریتانیا از موقعیت خود به عنوان یک کشور مستقل تجاری برای پیوستن به یک "بلوک تجاری هیجان انگیز، رو به رشد و آینده نگر" استفاده می کند.
او در بیانیه‌ای گفت: «این به رشد اقتصاد بریتانیا و ایجاد صدها هزار شغل کمک می‌کند.» بر اساس داده‌های سال 2019، از هر 100 کارگر بریتانیا، یک نفر در یک کسب‌وکار مستقر در یک کشور CPTPP استخدام شده است.
بادنوک افزود که این قرارداد "فرصت های بزرگ و دسترسی بی نظیری را به بازاری با بیش از 500 میلیون نفر باز می کند."
به گزارش فولاد ایران، این پیمان تجاری از شراکت ترانس پاسیفیک یا TPP منحل شده شکل گرفت که در ایالات متحده سرچشمه گرفت اما پس از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مشارکت ایالات متحده را کنار گذاشت، از هم پاشید.
شان مک گوایر، مدیر اروپا در کنفدراسیون صنایع بریتانیا، گفت که این قرارداد، در کنار یک دستور کار تجارت جهانی و استراتژیک توسط بریتانیا، «پتانسیل ایجاد رشد صادراتی در بخش‌های حیاتی، مانند خدمات و فناوری سبز را دارد. همچنین زنجیره تامین ما را انعطاف‌پذیرتر می‌کند.»
او در بیانیه ای گفت: «به عنوان یکی از بزرگترین قراردادها در سطح جهانی، از جمله برخی از پویاترین بازارهای جهان، شرکت های بریتانیایی چشم به راه فرصت های تجاری و سرمایه گذاری جدید خواهند بود.»


منبع: CNBC

۲۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۲
تعداد بازدید : ۲۸۵
کد خبر : ۶۶,۲۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید