به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

توافق چین و اتحادیه اروپا در مورد مکانیسم کنترل صادرات

پایگاه خبری فولاد ایران- چین و اتحادیه اروپا توافق کردند که «مکانیسمی» برای بحث در مورد کنترل‌های صادراتی ایجاد کنند که بازتاب تلاش‌های مشابه بین پکن و واشنگتن است، زیرا این دو ابرقدرت تجاری به دنبال کاهش تنش‌های تجاری فزاینده هستند.
پکن موافقت کرد که بیشتر کالاهای کشاورزی اتحادیه اروپا را خریداری کند و مشکلاتی از جمله انباشت مجوز برای تولیدکنندگان شیر خشک اروپایی در پی شکایت در مورد موانع بازار برای کالاها و خدمات خود را حل کند. این حرکت ها نشان دهنده تمایل دو طرف برای تعامل پس از هشدار مقامات اروپایی در مورد روابط است.
هی لیفنگ، رهبر تیم اقتصادی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، پس از دیدار با دامبروسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا که مسئول تجارت و اقتصاد است، گفت: «هر دو طرف یک مکانیسم گفتگو در زمینه کنترل صادرات ایجاد خواهند کرد.»
به گزارش فولاد ایران، مکانیسم کنترل صادرات اتحادیه اروپا و چین به دنبال اعلامیه واشنگتن و پکن در ماه اوت مبنی بر ایجاد "مبادله اطلاعات اجرایی کنترل صادرات" صورت می گیرد. پکن به شدت به تلاش های آمریکا برای محدود کردن فروش پیشرفته ترین تجهیزات نیمه هادی به چین که سازندگان اروپا و ژاپن را نیز درگیر کرده است، حمله کرده است. چین همچنین در حال اعمال کنترل‌های صادراتی است و اخیراً محدودیت‌هایی را برای محموله‌های فلزات گالیوم و ژرمانیوم که برای تولید نیمه‌رساناها حیاتی هستند، اعمال کرده است. هر دو طرف روز دوشنبه گفتند که یک "مکانیسم شفافیت" زنجیره تامین برای مواد خام را در نظر خواهند گرفت.
چین مایل به افزایش واردات از اتحادیه اروپا است و امیدوار است اتحادیه اروپا محدودیت‌های صادرات محصولات با فناوری پیشرفته به چین را حذف کند.
گفتگوهای اقتصادی و تجاری در سطح بالا نقطه اوج سفر پنج روزه دامبروسکیس به چین بود. اوایل روز دوشنبه، رئیس بازرگانی به حضار در پکن گفت که دومین اقتصاد بزرگ جهان باید راه خود را تغییر دهد در غیر این صورت خطر آسیب رساندن به سرمایه گذاری و تجارت اتحادیه اروپا را به دنبال خواهد داشت. "
دامبروسکیس در سخنرانی خود در دانشگاه تسینگ‌هوا گفت: "ما می‌توانیم راهی را به سمت روابط سودمند متقابل انتخاب کنیم. یا می‌توانیم راهی را انتخاب کنیم که آرام آرام ما را از هم دور کند." او در این سخنرانی خاطرنشان کرد که موفقیت اقتصادی چین بر پایه جهانی‌شدن است و مصرف‌کنندگان اتحادیه اروپا کالاهایی را خریداری می‌کنند که صدها میلیون نفر را از فقر بیرون آورده است. اما لتونیایی هشدار داد: «هر دو اتحادیه اروپا و چین با بادهای مخالف سیاسی و اقتصادی قابل توجهی روبرو هستند. و برخی از این بادهای مخالف ممکن است باعث شود ما از هم دور شویم."


منبع: فایننشال تایمز

۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۰۷
تعداد بازدید : ۳۰۸
کد خبر : ۶۷,۱۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید