به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اولین حلقه زنجیره تامین لیتیوم ایالات متحده در غرب آفریقا

اولین حلقه زنجیره تامین لیتیوم ایالات متحده در غرب آفریقا

 

پایگاه خبری فولاد ایران- سال گذشته، دولت فدرال ایالات متحده شروع به صحبت در مورد ساخت زنجیره تامین برای انتقال انرژی کرد.
به گزارش فولاد ایران، پروژه لیتیوم Ewoyaa در غنا نمونه ای از این است که چگونه یک شرکت از این فرصت استفاده کرد. انتظار می‌رود اولین معدن لیتیوم در این کشور آفریقای غربی با شروع تولید به یکی از اولین حلقه‌های زنجیره تامین نوپای انتقالی ایالات متحده تبدیل شود.
مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های درگیر اخیراً گفت: سرمایه‌گذاری در Ewoyaa به کاهش محدودیت‌های بالقوه عرضه ایالات متحده در آینده کمک می‌کند و منابع حیاتی برای کمک به کاهش وابستگی آمریکا به کشورهای خارجی مانند چین فراهم می‌کند.
آتلانتیک لیتیوم که تامین‌کننده تسلا و ال‌جی شیمی است و در حال حاضر در حال آماده‌سازی برای ساخت یک پالایشگاه لیتیوم در تنسی است که طبق گفته این شرکت، ساخت آن در سال 2024 آغاز می‌شود و اولین تولید آن در سال 2026 پیش‌بینی می‌شود. ظرفیت سالانه این پالایشگاه 30000 تن هیدروکسید لیتیوم خواهد بود که ظرفیت فعلی پالایش لیتیوم ایالات متحده را سه برابر می کند.
Piedmont Lithium همچنین دومین سهامدار بزرگ آتلانتیک لیتیوم مستقر در استرالیا است که پروژه غنا را رهبری می کند. هر دو شرکت از یارانه های اعطایی تحت قانون کاهش تورم توسط دولت بایدن استفاده خواهند کرد.
تاسیسات جدید ظرفیت سالانه 450000 تن کنسانتره لیتیوم را خواهد داشت. در حال حاضر، این پروژه به طور بالقوه یک پیروزی برای جاه‌طلبی‌های ایالات متحده در زمینه خودروهای الکتریکی است.
یک معدن لیتیوم جدید که توسط شرکت‌های چینی کنترل نمی‌شود، مطمئناً از دیدگاه ایالات متحده ایده خوبی به نظر می‌رسد، به خصوص با برداشت 50 درصدی که توسط IRA تضمین شده است.


منبع: Oilprice

۱۳ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۲۴۴
کد خبر : ۶۷,۶۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید