به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اشتهای اروپا برای گاز ترکمنستان، طرح های خط لوله ترانس خزر را تقویت می کند

پایگاه خبری فولاد ایران- رئیس‌جمهور ترکمنستان قرار است این هفته برای گفت‌وگوهایی با محوریت انتقال گاز طبیعی به ترکیه سفر کند.
برای دهه ها، مقامات روی چگونگی ارسال گاز ترکمنستان به غرب حول نیاز به ساخت خط لوله ترانس خزر به آذربایجان متمرکز شده اند.
برای اینکه خریداران در اروپا بتوانند مقادیر مفید گاز ترکمنستان را وارد کنند، ظرفیت خط لوله گاز ترانس آناتولی یا تاناپ که از طول ترکیه می گذرد نیز باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
خوشبختانه آذربایجان و ترکیه سال گذشته بر سر طرحی برای افزایش ظرفیت سالانه تاناپ از 16 میلیارد متر مکعب به 32 میلیارد متر مکعب به توافق رسیدند. فاتح دونمز، وزیر وقت انرژی و منابع طبیعی ترکیه، طی سخنانی در یک مجمع انرژی در استانبول در اکتبر 2022، ابراز اطمینان کرد که این افزایش می‌تواند «در یک دوره زمانی کوتاه» اجرا شود.
سفیر آذربایجان در آنکارا در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه در ماه ژوئن پیش بینی کرد که ظرفیت اضافه شده باکو را قادر می سازد صادرات گاز خود را به ترکیه به 10.2 میلیارد متر مکعب در سال افزایش دهد.
رشید مرداف، وزیر امور خارجه ترکمنستان در 23 اکتبر برای رایزنی های گسترده با دیپلمات های ارشد اروپایی در حاشیه نشست وزیران آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا، در لوکزامبورگ بود.
به گزارش فولاد ایران، این دیپلمات ترکمنستانی در خصوص همکاری در بخش انرژی گفت: انتقال منابع انرژی برای ترکمنستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


منبع: Oilprice

۱۶ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۲۹۳
کد خبر : ۶۷,۶۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید