به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت طلا در میان ریسک های ژئوپلیتیک و زمزمه های کاهش نرخ فدرال رزرو

پایگاه خبری فولاد ایران- پس از آن که داده‌های امیدوارکننده قیمت‌های تولیدکننده آمریکا انتظارات کاهش نرخ بهره را افزایش داد، طلا بیشترین جهش را در یک ماه گذشته داشت. این در حالی است که تنش ها در دریای سرخ در جریان است و داده های وزارت کار روز جمعه نشان داد که قیمت های پرداخت شده به تولیدکنندگان آمریکایی به طور غیرمنتظره ای در ماه دسامبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.
به گزارش فولاد ایران، سرمایه گذاران معمولاً در زمان عدم اطمینان ژئوپلیتیک و اقتصادی به دنبال پناهگاهی امن برای سرمایه گذاری هستند. در حالی که داده های اقتصادی اخیر ایالات متحده حاکی از مسیر پردست انداز پیش روی سیاست گذارانی است که سعی می کنند تورم را به هدف 2 درصد کاهش دهند، به نظر می رسد معامله گران روی زمان بندی و اندازه تغییر فدرال رزرو به سمت کاهش هزینه های استقراض متمرکز شده اند. علیرغم نوسانات روزانه قیمت، شمش از 13 دسامبر در بالای سطح 2000 دلار در هر اونس باقی مانده است، زیرا انتظار می رود بانک مرکزی ایالات متحده به سمت تسهیل پولی حرکت کند.
از طرف دیگر، ایالات متحده و بریتانیا در اوایل روز جمعه حدود 70 حمله هوایی به اهداف حوثی ها در یمن در تلاش برای توقف حملات کشتیرانی این گروه در دریای سرخ انجام دادند. حوثی‌ها ناامید به نظر می‌رسند و متعهد شدند که به هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری ادامه دهند و گفتند که کمپین خود را «خیلی زود» گسترش خواهند داد.
نیکی شیلز، رئیس استراتژی فلزات در MKS PAMP SA، مستقر در ژنو، گفت: «طلا به افزایش تنش‌ها واکنش نشان داده است، که به وضوح نشان می‌دهد که غرب به آرامی به سمت مناقشه خاورمیانه کشیده می‌شود.»
طلا تا ساعت 10:36 صبح در نیویورک با 1.3 درصد افزایش به 2055.49 دلار در هر اونس رسید.


منبع: بلومبرگ

۲۵ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۲۹
تعداد بازدید : ۲۱۸
کد خبر : ۶۸,۴۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید