به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود احساسات آمریکایی ها نسبت به کاهش تورم

پایگاه خبری فولاد ایران- با کاهش تورم، نگرش آمریکایی ها به اقتصاد به میزان قابل توجهی بهبود می یابد. آخرین نظرسنجی از مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان نشان داد که احساسات در این ماه بسیار بهبود یافته است و نسبت به دسامبر 13 درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح خود از جولای 2021 رسیده است.
به گزارش فولاد ایران، تورم در طول سال 2023 بدون افزایش شدید بیکاری به طور قابل توجهی کاهش یافت، که در ماه‌های اخیر به افزایش روحیه مصرف‌کنندگان آمریکایی کمک کرده است. باید دید که آیا تورم می‌تواند به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو برسد، بدون اینکه نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری بالاتر بماند یا باعث از دست دادن مشاغل گسترده شود.
آخرین نظرسنجی این دانشگاه نشان داد که انتظارات مصرف کنندگان ایالات متحده برای نرخ تورم در سال آینده و طی پنج سال آینده نیز بهبود یافته است. این بدان معناست که آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که تورم در نهایت به سطحی که قبلاً به آن عادت کرده بودند بازخواهد گشت.
اما آمریکایی ها هنوز هم نگرانی هایی دارند. در حالی که نظرسنجی روز جمعه نشان داد که مصرف کنندگان تسکین بسیار مورد نیاز را احساس می کنند، هنوز نقاط درد زیادی براي بسیاری از آمریکایی ها وجود دارد.
اگرچه تورم کند شده است، اما قیمت‌ها هنوز نسبت به سال 2019، قبل از انفجار تورم، بسیار بالاتر باقی مانده است. این قیمت‌ها به احتمال زیاد به سطح قبل از همه‌گیری باز نمی‌گردند، زیرا حتی در یک اقتصاد بی‌عیب، قیمت‌ها در حالت ایده‌آل حداقل تا ۲ درصد افزایش می‌یابند.
علاوه بر قیمت‌های بالا، آمریکایی‌ها همچنان با بازار غیرقابل نفوذ مسکن، نابرابری مداوم درآمد و بدهی‌های فزاینده دست و پنجه نرم می‌کنند.
هنوز خطرات زیادی در کمین است، از جمله احتمال رکود اقتصادی و کند شدن تورم. برخی از سرمایه گذاران خوشبین شده اند که تورم به زودی تحت کنترل خواهد بود و فدرال رزرو قرار است از ماه مارس کاهش نرخ بهره را آغاز کند.
اما مقامات فدرال رزرو با تاکید بر اینکه هنوز خطرات زیادی وجود دارد، این خوش بینی را کاهش داده اند.
بزرگترین دلخوشی مثبت بازار کار دائما سالم است. کارفرمایان در ماه دسامبر 216000 شغل اضافه کردند که یک افزایش قوی بود. نرخ بیکاری در آن ماه در پایین 3.7 درصد ثابت ماند، زیرا دستمزدها همچنان از تورم پیشی گرفت.
در حالی که این نظرسنجی پیشرفت های زیادی را نشان داد، همچنین نشان داد که نابرابری گسترش یافته و مسکن در این دوره سه ساله اخیر به طور فزاینده ای غیرقابل دسترس شده است.


منبع: CNN

۱ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۲۹
تعداد بازدید : ۲۰۹
کد خبر : ۶۸,۴۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید