به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ابهام در بازارهای نفت

پایگاه خبری فولاد ایران- به نظر می‌رسد شایعات و گمانه‌زنی‌ها بازارهای نفت را در این هفته هدایت می‌کنند و در حالی که جهان در انتظار توافق آتش‌بس احتمالی بین اسرائیل و حماس است، بر نوسانات افزوده است.
به گزارش فولاد ایران، نقش چین به‌عنوان مصرف‌کننده عمده نفت به این معناست که سلامت اقتصادی این کشور عامل اصلی تقاضای جهانی نفت است. رکود اقتصادی اخیر این کشور، ناشی از بحران بخش املاک و چالش‌های مداوم COVID-19، نگرانی‌هایی را در مورد کاهش بالقوه مصرف نفت برانگیخته است. اگرچه جی پی مورگان رشد 4.9 درصدی در اقتصاد چین را پیش بینی می کند، بازار همچنان محتاط است. رکود اقتصادی طولانی مدت در چین می تواند به طور قابل توجهی بر تقاضای جهانی نفت تأثیر بگذارد و به طور بالقوه منجر به کاهش قیمت نفت شود.
گمانه زنی ها در این هفته بر اصول بازار سایه انداخته است، مثل گزارش های غیرمستند از آتش بس قریب الوقوع بین اسرائیل و فلسطین که قیمت آتی برنت را دوباره به زیر 80 دلار در هر بشکه می کشاند. از طرف دیگر، با تغییر سیاست اوپک پلاس و امتناع از تغییر مسیر از پیش تعیین شده، قطعی های پیش بینی نشده پالایشگاه ها در ایالات متحده ممکن است تأثیر ماندگارتری بر قیمت ها داشته باشد.
سنای آمریکا به دنبال لغو توقف LNG بایدن است. اوپک پلاس به مسیر خود پایبند است. نشست این هفته وزیران اوپک پلاس هیچ تغییری در سیاست تولید این گروه نفتی ایجاد نکرد و مقامات ارشد شرکت کننده اعلام کردند که در اوایل ماه مارس دوباره برای تصمیم گیری در مورد تمدید کاهش 2.2 میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم دیدار خواهند کرد.
خرابی ترانسفورماتور پالایشگاه وایتینگ بریتیش پترولیوم در غرب باعث قطع برق در سراسر نیروگاه در پالایشگاه وایتینگ BP (NYSE:BP) در ایندیانا شد و این شرکت بزرگ نفتی بریتانیا را مجبور کرد که تمام عملیات خود را در بزرگترین منطقه پایین دستی میدوست با ظرفیت 435000 بشکه در روز متوقف کند.
شرکت آرامکوی عربستان 10 میلیارد دلار از سهام خود را به فروش می رساند. بلومبرگ گزارش می دهد که شرکت ملی نفت عربستان سعودی آرامکو (TADAWUL:2222) در حال بررسی عرضه سهام ثانویه به ارزش 10 میلیارد دلار در اوایل فوریه با سرمایه گذاری بر ارزش بازار بیش از 2 تریلیون دلار است.
در بازار حمل و نقل نیز نفتکش هایی که در اطراف دماغه امید حرکت می کنند، بیش از سرعت عادی حرکت می کنند تا تاخیرهای تحویل را کاهش دهند که این امر تقاضای سوخت دریایی در آفریقا را بیشتر افزایش می دهد.
منبع: Oilprice

۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۲۲۶
کد خبر : ۶۸,۶۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید