به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش ظرفیت تولید نفتی آرامکو عربستان در راستای انتقال سبز

پایگاه خبری فولاد ایران- عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان روز دوشنبه گفت، غول نفتی آرامکو که تحت کنترل دولت عربستان سعودی است، برنامه های توسعه ظرفیت خود را به دلیل انتقال سبز به حالت تعلیق درآورد و تاکید کرد که آینده امنیت انرژی در اختیار انرژی های تجدیدپذیر است.
به گزارش 
فولاد ایران، در 30 ژانویه، وزارت انرژی عربستان با دستورالعملی بازارها را غافلگیر کرد تا برنامه های افزایش حداکثر ظرفیت تولید نفت خام خود را از 12 میلیون بشکه در روز به 13 میلیون بشکه در روز متوقف کند. این وزارتخانه دلیل تصمیم خود را در آن زمان فاش نکرد. وزیر انرژی عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که این تصمیم عجولانه گرفته نشده و محصول بررسی مستمر شرایط بازار بوده است.
عبدالعزیز بن سلمان روز دوشنبه اعلام کرد، جنبش جهانی برای کربن زدایی و جلوگیری از بحران آب و هوایی، شرکت های انرژی را از پروژه های سوخت فسیلی بلندمدت به نفع سرمایه گذاری سبزتر هدایت کرده است.
وزیر انرژی عربستان گفت امنیت انرژی فقط مسئولیت عربستان سعودی نیست و این مسئولیت همه تولیدکنندگان انرژی و وزارتخانه های انرژی است.
عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، قصد دارد تا سال 2050 انتشار کربن خود را به صفر برساند. این پادشاهی با هدایت برنامه چشم انداز 2030 ولیعهد محمد بن سلمان، از اتکای بیش از حد به سوخت های فسیلی با تنوع بخشیدن به اقتصاد خود دست و پنجه نرم می کند.


منبع: CNBC

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۳۸
تعداد بازدید : ۲۵۰
کد خبر : ۶۸,۷۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید