به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سفرهای سال نوی چین کورسوی امید به بهبود اقتصاد

پایگاه خبری فولاد ایران- سفر و هزینه‌های چینی در تعطیلات سال نو قمری از سطح قبل از همه‌گیری فراتر رفت و نشانه‌هایی از بهبود مصرف در دومین اقتصاد بزرگ جهان افزود.
در طول تعطیلات سال نو که از 10 فوریه آغاز شد و روز شنبه پایان یافت، حدود 474 میلیون سفر به سراسر کشور انجام شد. تلویزیون مرکزی چین با استناد به داده های وزارت فرهنگ و گردشگری گزارش داد که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال 2019، 19 درصد افزایش داشته است. مجموع هزینه های گردشگری برای تعطیلات تقریباً 8 درصد نسبت به آن سال افزایش یافت و به 633 میلیارد یوان (88 میلیارد دلار) رسید.
به گزارش 
فولاد ایران، اقتصاد چین در سال جاری به دنبال شتاب است زیرا فعالیت با رکود املاک، اعتماد ضعیف و فشارهای رکودی مداوم به چالش کشیده شده است. به عنوان مهم ترین تعطیلات کشور، سال نو یک فشارسنج کلیدی برای اندازه گیری مصرف است.
بر اساس داده های وزارت حمل و نقل و راه آهن چین، برای دوره 10 تا 17 فوریه، 99.5 میلیون سفر ریلی انجام شد که 36 درصد بیشتر از دوره مشابه در سال 2019 است.
طبق گزارش CAAC News، روزنامه اداره هوانوردی غیرنظامی چین، حدود 18 میلیون سفر هوایی در طول تعطیلات انجام شد که میانگین تعداد سفرهای روزانه به رکورد 2.25 میلیون نفر رسید.
در حالی که داده های تعطیلات نشان دهنده بهبود مصرف است، اقتصاددانان هشدار داده اند که هزینه های سفر مطمئناً فروش ضعیف تر کالاهای بادوام را کاملاً جبران نمی کند. طبق گزارش انجمن خودروسازان چین، فروش خودروهای سواری در ژانویه نسبت به دسامبر 26 درصد کاهش یافته است.
بانک خلق چین روز یکشنبه از کاهش نرخ بهره کلیدی خودداری کرد زیرا مقامات تلاش می‌کنند گزینه‌ها را برای تحریک رشد اقتصادی با نگرانی‌ها در مورد کاهش ارزش یوان متعادل کنند.
روزنامه فایننشال تایمز روز یکشنبه گزارش داد که بانک های چینی ممکن است همچنان نرخ های وام خود را در این هفته کاهش دهند. طبق این خبر، احتمال کاهش نرخ اولیه وام پنج ساله، یک نرخ مرجع برای وام مسکن، بیشتر است.


منبع: بلومبرگ

۱ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۲۳۸
کد خبر : ۶۸,۸۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید