به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

حمایت چین از یوان پیش از نشست رهبری در ماه مارس

پایگاه خبری فولاد ایران- رگولاتورهای چینی در حال اتخاذ تدابیری برای ثابت نگه داشتن نرخ مبادله دلار – یوان هستند زیرا پکن به دنبال تقویت اعتماد به ارز و اقتصاد این کشور در آستانه نشست رهبری است. اقدامات مقامات - مانند توقف کاهش نرخ‌های بهره کوتاه‌ مدت و ثابت نگه‌داشتن باند معاملاتی دلار ارز، علی‌رغم اینکه قیمت نقدی به سمت کف رسمی خود رانده شده است - به جلوگیری از سقوط بیشتر این ارز کمک کرده است. این تلاش‌ها در حالی انجام می‌شوند که بازارها منتظر سیگنال‌های سیاستی بالقوه از گردهمایی «دو جلسه‌ای» کادرهای ارشد حزب کمونیست در پکن هستند که قرار است در 4 مارس آغاز شود. مقامات از لحاظ تاریخی به دنبال به حداقل رساندن نوسانات بازار بوده‌اند.
به گزارش 
فولاد ایران، استراتژیست ها و تحلیلگران می گویند که بانک خلق چین بر روی جلوگیری از فشار کوتاه مدت ناشی از اختلاف نرخ بهره بین بدهی های دولت چین و ایالات متحده متمرکز شده است، که امسال با کم رنگ شدن انتظارات برای کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده، افزایش یافته است. بازدهی بالاتر بدهی دلاری نسبت به اوراق قرضه یوانی باعث افزایش جریان خروجی از بازار اوراق قرضه چین در بیشتر سال گذشته شد و فشار نزولی بر پول چین ایجاد کرد.
منصور محی الدین، اقتصاددان ارشد بانک سنگاپور، گفت که اقدام چین در هفته گذشته برای کاهش نرخ وام های پنج ساله مرتبط با وام مسکن، در حالی که نرخ یک ساله را دست نخورده باقی گذاشت، نشان داد که رهبران ارشد نسبت به سیاست های پولی سست تر محتاط هستند. محی الدین گفت: «آنها به وضوح بر پیامدهای نرخ ارز ناشی از تسهیل سیاست پولی برای یوان متمرکز هستند. کاری که PBoC انجام می دهد این است که برای خود زمان بخرد تا زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ کند.»
مطابق با انتظارات تحلیلگران مبنی بر تسکین احتمالی کاهش نرخ بهره آمریکا در اواخر سال، بازارهای آتی ارزش یوان را به جایی رساندند تا سال را اندکی قوی تر در برابر دلار در حدود 7 یوان به پایان برساند.
اقتصاددانان در کپیتال اکونومیکس پیش‌بینی کرده‌اند که اگر ترامپ به تهدید تعرفه‌های خود عمل کند، کاهش شدیدتر یوان در انتظار خواهد بود و این ارز در برابر دلار با حدود 18 درصد افت به 8.5 یوآن خواهد رسید. آنها در یادداشت اخیر خود نوشتند: «تعرفه‌های قبلی دونالد ترامپ به طرز شگفت‌آوری آسیب کمی به اقتصاد چین وارد کرد، اما ممکن است برای چین سخت‌تر باشد که در یک مسابقه مجدد از ضرر ارز خود جلوگیری کند.»


منبع: فایننشال تایمز

۹ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۲۵۷
کد خبر : ۶۸,۹۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید