به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

طرح شهر شنژن چین برای افزایش صادرات خودرو

پایگاه خبری فولاد ایران- مرکز فناوری جنوبی چین، شنژن، برنامه‌هایی را برای گسترش صادرات خودرو به اجرا گذاشته است، طرحی که احتمالاً به ترس غرب در مورد افزایش رقابت چینی برای تولیدکنندگان داخلی دامن می‌زند. بر اساس بیانیه ای که توسط این سازمان منتشر شده است، دولت شهری شنژن، جایی که بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی جهان در آن مقر است، از 24 اقدام از جمله حمایت از ساخت کارخانه، باز کردن مسیرهای دریایی جدید و اجازه به 20 شرکت دیگر برای صادرات خودروهای دست دوم رونمایی کرد.
در این بیانیه آمده است که این سیاست برای «استفاده از فرصت از توسعه صادرات خودرو» و ایجاد یک خوشه صنعتی که تولید، حمل و نقل و تجارت خودرو را ایجاد می کند، طراحی شده است، در حالی که هدف آن تبدیل شنژن به «نسل جدید شهر خودرو در کلاس جهانی» است.
مقامات محلی همچنین گفتند که خدماتی را برای حمایت از صادرکنندگان خودرو از جمله بهبود بیمه صادرات، تسریع بازپرداخت مالیات و تشویق بانک‌های چینی برای تامین مالی مصرف‌کننده برای خریداران خودرو در خارج از کشور معرفی خواهند کرد. این طرح همچنین از صادرکنندگان خواسته بود تا کشتی‌های بیشتری برای حمل خودرو بخرند تا ناوگانی از کشتی‌های مخصوص حمل خودرو متعلق به چین ایجاد کنند. BYD به تازگی شروع به افزایش صادرات جهانی کرده است. این سازنده خودروهای الکتریکی اولین کشتی حامل 7000 وسیله نقلیه خود را در ژانویه راه اندازی کرد. روز دوشنبه، پس از یک سفر یک ماهه از شنژن، خودروهای ساخت چین برای اولین بار از اکسپلورر شماره 1 BYD به یک بندر آلمان حرکت کردند. این شرکت قصد دارد در دو سال آینده ناوگان کشتی خود را به هشت کشتی افزایش دهد.
به گزارش 
فولاد ایران، برنامه‌های شنژن در حالی است که نگرانی‌ها در سطح جهانی افزایش می‌یابد که صنعت خودروی چین ظرفیت داخلی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است و بسیاری از خودروهایی که از خطوط تولید داخلی خارج می‌شوند به بازارهای غربی سرازیر خواهند شد. بروکسل در ماه سپتامبر تحقیقات ضد یارانه‌ای را در مورد خودروهای برقی چینی که بازار اتحادیه اروپا را «تحریف کرده‌اند» آغاز کرد و مقامات آمریکایی در این ماه به پکن هشدار دادند که اگر چین بخواهد مشکل مازاد ظرفیت صنعتی خود را با تخلیه کالا در بازارهای بین‌المللی کاهش دهد، واشنگتن و متحدانش اقدام خواهند کرد.
سال گذشته، چین با ارسال 5 میلیون خودرو به خارج از کشور، ژاپن را به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان پشت سر گذاشت. بر اساس داده‌های گمرک چین، ارزش صادرات خودرو این کشور نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸ میلیارد دلار رسید. تحلیلگران گروه تحقیقاتی برنشتاین تخمین زده اند که چین ظرفیت تولید نزدیک به 40 میلیون خودرو در سال را دارد، اما تنها تقاضای داخلی برای 20 تا 25 میلیون خودرو دارد.
علاوه بر این، تعداد کارخانه های خودروسازی در چین همچنان در حال رشد است. در حالی که دولت های محلی مانند شنژن مشتاق افزایش صادرات برای حمایت از اقتصاد محلی هستند، دولت مرکزی چین نشان داده است که این کشور باید رویکرد محتاطانه تری داشته باشد. وزارت بازرگانی خواستار «توسعه سالم» خودروهای الکتریکی خارج از کشور از جمله همکاری بیشتر با شرکای خارجی و استفاده از قراردادهای تجارت آزاد شده است. ژانگ شیانگ، تحلیلگر خودرو در مجمع جهانی اقتصاد دیجیتال، گفت که طرح‌های شنژن نمونه‌ای برای سایر دولت‌های محلی است. او گفت: «این دستورالعمل درست در زمانی ارائه می‌شود که خودروسازان چینی از جمله BYD تلاش می‌کنند خود را به بازیگران جهانی از شرکت‌های داخلی تبدیل کنند. ژانگ افزود که حمایت دولت از صادرات خودروهای دست دوم می تواند به یافتن خانه ای برای تعداد فزاینده خودروهای موتور احتراق داخلی در چین کمک کند زیرا خریداران به سمت خودروهای برقی روی می آورند.


منبع: فایننشال تایمز

۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱
تعداد بازدید : ۲۵۸
کد خبر : ۶۸,۹۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید