به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امید به کاهش نرخ بهره با کاهش نرخ تورم در ایالات متحده و منطقه یورو

پایگاه خبری فولاد ایران- تورم در ایالات متحده و 20 کشور منطقه یورو در حال کاهش است و این گمانه زنی را تقویت می کند که بانک های مرکزی ممکن است در اواخر سال جاری نرخ های بهره را پس از رکوردهای بالا از زمان همه گیری کووید-19 و تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در فوریه 2022 کاهش دهند.
بر اساس داده‌هایی که دیروز در مورد مخارج مصرف شخصی منتشر شد، تورم در سال منتهی به ژانویه به 2.4 درصد کاهش یافت و از نرخ 2.6 درصدی دسامبر کاهش یافت. نرخ اصلی برای مخارج مصرف شخصی  PCE، که تغییرات در قیمت مواد غذایی و انرژی را حذف می کند و معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم اساسی است، نیز مطابق با انتظارات 2.8 درصدی بود.
به گزارش 
فولاد ایران، در منطقه یورو، تورم در ماه فوریه به 2.6 درصد کاهش یافت. این رقم بالاتر از 2.5 درصدی بود که اقتصاددانان انتظار داشتند، زیرا هزینه زندگی برای مصرف کنندگان همچنان با نرخ های مداوم افزایش می یافت.
در ایالات متحده، تعیین کنندگان نرخ محتاط هستند. فدرال رزرو مایل نیست هزینه های استقراض را از سطح فعلی 5.25 درصد به 5.5 درصد کاهش دهد تا زمانی که مطمئن شود فشارهای قیمتی به طور پایدار به هدف 2 درصدی خود بازگشته است.
در همین حال، بانک مرکزی اروپا قرار است هفته آینده برای بحث در مورد جهت آتی نرخ های بهره در میان نشانه هایی که اقتصاد در رکود فرو رفته است، تشکیل جلسه دهد. توماس ویلدک، اقتصاددان، گفت: بانک مرکزی اروپا نگران تداوم تورم تولید داخلی است و افزود که تورم خدمات «به وضوح بیش از حد قوی است».
سیاستگذاران ارشد بانک مرکزی اروپا احتمال کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره را کم‌اهمیت می‌دانند و ارزیابی می‌کنند که آیا فشار دستمزدها به اندازه‌ای تعدیل می‌شود که تورم را به سمت هدف 2 درصدی سوق دهد.
داده‌های تورم اعتماد سرمایه‌گذاران را در اروپا افزایش داد، به طوری که شاخص پاناروپایی Stoxx 600  تا 0.5 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود نزدیک شد. سهام نیویورک در معاملات اواخر صبح بالاتر بود، به طوری که S&P 500   تا 0.2 درصد و Nasdaq 0.4 درصد افزایش یافت.


منبع: فایننشال تایمز

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۲۷۷
کد خبر : ۶۸,۹۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید