به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انتخابات مقدماتی آینده ایالات متحده تحت تاثیر احساسات، نه حقایق

پایگاه خبری فولاد ایران- سه شنبه بزرگ، روزی که در آن بیشترین تعداد ایالت های ایالات متحده انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری برگزار می کنند، تقریباً در راه است. در نتایج به دست آمده است، دونالد ترامپ و جو بایدن برنده خواهند بود. اما انتخابات مقدماتی ممکن است بینشی را در مورد شکاف بین آنچه که داده‌ها نشان می‌دهند، به ویژه تنوع اقتصادی، و تجربه احساسی مردم رای‌دهنده به ما بدهد.
به گزارش 
فولاد ایران، یکی از بزرگترین رازهای این فصل مبارزات انتخاباتی این است که چرا به جو بایدن اعتبار بیشتری برای اقتصاد در حال رشد آمریکا داده نشده است. تولید ناخالص داخلی افزایش یافته، تورم کاهش یافته است و بازار کار از این بهتر نمی تواند باشد. با این حال، احساسات مصرف‌کننده همچنان پایین است و این احتمالاً در نظرسنجی‌های خروجی سه‌شنبه منعکس خواهد شد، که بررسی می‌کند نه تنها رای دهندگان کدام نامزدها را انتخاب کرده‌اند، بلکه چرا او را انتخاب کرده‌اند.
این نظرسنجی‌ها به ما می‌گویند که داده‌های اقتصادی و تجربه احساسی رأی‌دهندگان در تضاد با یکدیگر هستند، یا حداقل به روش‌هایی که ما تصور می‌کنیم همبستگی ندارند. تورم را در نظر بگیرید. بله، با وجود اینکه نرخ بیکاری کم است و دستمزدها بالا می رود، تورم بسیار سرد شده است. و با این حال، مردم اعداد شاخص قیمت مصرف کننده را احساس نمی کنند. آنها ضربه تجمعی ناشی از افزایش بیش از 20 درصدی قیمت‌های مواد غذایی، اجاره، گاز، برق، بیمه خودرو و سایر ملزومات را در دو یا سه سال گذشته احساس می‌کنند.
برای اکثر آمریکایی‌ها، به‌ویژه جوان‌ترها و آسیب‌پذیرترها، تجربه تورم اینطور نیست که بگویند «همه چیز گران است اما افزایش قیمت‌ها متوقف شده و من پول بیشتری در جیبم دارم.» بلکه آنها بایت هزینه های بالاتر خشمگین هستند.
همانطور که استن گرینبرگ، یک نظرسنجی دموکرات می گوید، "حتی وقتی از یک دوره تورمی خارج می شوید، مردم برای مدت طولانی عصبانی می مانند." این بدبینی پایدار با این واقعیت ترکیب می‌شود که تغییرات اقتصادی نسلی (مانند افزایش تورم بالای 5 درصد، که از سال 2008 اتفاق نیفتاده بود) تمایل دارد تا پایان عمر بر روی مردم اثر بگذارد. در واقع، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد حتی یک سال واقعاً سخت تجربه شده در اوایل بزرگسالی برای تغییر رفتار برای یک عمر کافی است.
احساسات، تصمیمات اقتصادی و رای ما را هدایت می کنند. من گمان می‌کنم که این حقیقت نه تنها در تصورات قیمت‌ها، بلکه در مورد مهاجرت و امنیت مرزها نیز که به عنوان یک موضوع انتخاباتی بزرگ به نظر می‌رسد، منعکس شود. البته مهاجران همیشه هسته اصلی موفقیت اقتصادی آمریکا بوده اند (تأثیر آنها در هر دو سطح بالا و پایین طیف اجتماعی-اقتصادی یک مثبت خالص است). حتی شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد کارگران خارجی دلیل اصلی بالا نبودن تورم نیروی کار هستند. این شامل مهاجران قانونی و همچنین غیرقانونی می شود.
گزارش اخیر Strategas Research Partners در مورد اینکه چگونه "مهاجرت بزرگ" برای درک رشد ایالات متحده کلیدی است، خاطرنشان می کند 61 درصد از آمریکایی ها - و 91 درصد از جمهوری خواهان - مهاجرت غیرقانونی را یک مشکل "بسیار جدی" می دانند. این شکاف، شاید مهم‌ترین شیوه‌ای را منعکس می‌کند که احساسات به جای واقعیات، واقعیت سیاسی امروز را دیکته می‌کنند.
مطالعه‌ای که در سال 2022 توسط محققان دانشگاه استنفورد و نیویورک منتشر شد نشان داد که شکاف در نحوه نگاه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به داده‌های اقتصادی یکسان بین سال‌های 1999 تا 2020 دو برابر شده است. ممکن است این شکاف در دوران بهبود اقتصادی، مانند سال‌های اوباما پس از بحران بزرگ مالی، یا رونق بایدن امروز، افزایش یابد. نویسندگان این مطالعه معتقدند که این ممکن است «به این دلیل باشد که ایدئولوگ‌ها از هر طیفی می‌توانند داده‌های اقتصادی یا دیدگاه‌هایی پیدا کنند که باورهای سیاسی آن‌ها را منعکس می‌سازد».
در نظر بگیرید که از سال 2021، به لطف دولت بایدن، ایالت هایی که از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند و 8 درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تشکیل می دهند، 16 درصد از سرمایه گذاری های بخش استراتژیک را در مواردی مانند انرژی پاک و نیمه هادی ها دریافت کرده اند. تمرکز این سازمان بر اقتصاد مبتنی بر مکان است. با این حال، از آنجایی که اینها نمایشنامه‌های طولانی‌مدتی هستند که سال‌ها طول می‌کشد تا به تجربه‌ای نمادین در این جوامع منتقل شوند، بسیاری از افرادی که در آن مکان‌ها زندگی می‌کنند ممکن است همچنان به ترامپ رأی دهند. حقایق سوپر سه شنبه یک مقدار شناخته شده است. در عوض به احساسات و آنچه ممکن است در مورد نوامبر به ما بگویند نگاه کنید.


منبع: فایننشال تایمز

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۰۹
تعداد بازدید : ۳۷۵
کد خبر : ۶۹,۰۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید