به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بحران انرژی 800 میلیارد دلاری اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران- تحریم‌های غرب که حمله روسیه به اوکراین را مجازات کرد صدها میلیارد دلار هزینه به دلیل ایجاد بحران انرژی برای اروپا ایجاد کرد. اکنون، بحران خاورمیانه و جنگ حوثی ها در دریای سرخ می تواند منابع انرژی آینده را تهدید کند.
به گزارش 
فولاد ایران، در حالی که تغییرات اقلیمی همچنان در صدر دستور کار قرار دارد، بازی «امنیت انرژی» فرصت‌های عظیمی را برای سرمایه‌گذاران در هر دو طرف شکاف باز کرده است. در اوج درگیری روسیه و اوکراین، کشورهای اروپایی حتی مجبور به بازگشت به سوخت زغالی‌ شدند.
در اوایل فوریه، آلمان 16 میلیارد دلار برای ساخت 4 نیروگاه گاز طبیعی برای تکمیل طرح توسعه انرژی های تجدیدپذیر اختصاص داد. و اتریش اخیراً بزرگترین کشف گاز طبیعی خود را در چهار دهه اخیر انجام داده تا تولید داخلی خود را 50 درصد افزایش دهد. اما یک چیز واضح است: گاز طبیعی دوباره در اروپا مد شده است و منابع داخلی در ترکیب با انرژی های تجدیدپذیر تنها پاسخ واقعی به امنیت انرژی هستند.
تابستان گذشته، قانونگذاران اتحادیه اروپا رای به گنجاندن گاز طبیعی و انرژی هسته ای در فهرست فعالیت های پایدار در راستای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و هدف آن برای رسیدن به بی طرفی آب و هوا تا سال 2050 دادند.
 تقاضا برای گاز طبیعی در اروپا و آلمان همچنان افزایش خواهد یافت. روسیه اکثریت گاز طبیعی آلمان و اروپا را تامین نخواهد کرد. استفاده از گاز طبیعی به عنوان منبع اصلی انرژی در آلمان و سایر کشورهای اروپایی ادامه خواهد داشت و تقاضا برای گاز طبیعی، به ویژه گاز طبیعی داخلی، ادامه خواهد یافت و در آینده نیز افزایش خواهد یافت.


منبع: Oilprice

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۱۷
تعداد بازدید : ۳۹۱
کد خبر : ۶۹,۰۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید