به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نفس راحت نفت از کاهش ریسک ژئوپلیتیکی

پایگاه خبری فولاد ایران- قیمت نفت خام WTI بالای 80 دلار در هر بشکه است زیرا خطرات ژئوپلیتیکی تا حدودی کاهش یافته است، اما به طور کامل ناپدید نشده است.
نفت کوره اخیراً به عنوان بهبودیافته ترین محصول نفتی شناخته شده است که با افزایش تقاضای بخش تولید برق آسیا و همچنین عرضه محدود نفت خام سنگین مورد نیاز برای تولید آن تقویت شده است.
عقب نشینی آمریکا از تحریم ها علیه ونزوئلا و کاهش ناگهانی صادرات گریدهای ترش سنگین از جمله مایا از سوی مکزیک، مقدار نفت سنگین تری را که آسیا می تواند بخرد را به شدت محدود کرده است، درست همانطور که اوپک پلاس همچنان تولید خود را با کاهش داوطلبانه محدود می کند.
به گزارش 
فولاد ایران، سقوط گازوئیل آسیایی و اروپایی که هر دو 6 تا 7 دلار در هر بشکه از ابتدای آوریل کاهش یافت، به دنبال فعالیت های بیشتر پالایشگاه ها رخ داد، اما نفت کوره با ذخیره سازی کشتی ها و افزایش تقاضای تولید برق از سوی کشورها به فراوانی نبود. با کاهش قیمت نفت کوره آسیایی و ایالات متحده به کمتر از 8 دلار در هر بشکه، در حالی که کرک های اروپایی اندکی در دو رقمی پایین باقی می مانند، قیمت نفت خام ترش سنگین در هفته های آتی از جمله قیمت های فرمول خاورمیانه افزایش می یابد.


منبع: Oilprice

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۲۱۵
کد خبر : ۶۹,۴۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید