به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اروپا در پی متعادل ‌تر کردن روابط تجاری با چین

پایگاه خبری فولاد ایران- امانوئل ماکرون و اورسولا فون در لاین روز دوشنبه به شی جین پینگ هشدار دادند که اتحادیه اروپا برای ایجاد توازن مجدد در روابط تجاری باید از خود در برابر واردات ارزان چین محافظت کند و از رئیس جمهور چین خواستند حمایت از روسیه در جنگ اوکراین را محدود کند.
در این مذاکرات فون در لاین نسبت به انحرافات بازار ناشی از "تولید مازاد" چین هشدار داد، زیرا اتحادیه اروپا یک سری تحقیقات ضد یارانه ای را در مورد شرکت های چینی رهبری می کند. رئیس کمیسیون اروپا پس از دیدار با شی در پاریس گفت: "ما از شرکت های خود دفاع خواهیم کرد، از اقتصاد خود دفاع خواهیم کرد." «اروپا امروز قاره‌ای است که بازترین بازار را دارد. ما می خواهیم از منافع خود محافظت کنیم.»
برجسته ترین تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد خودروهای الکتریکی بوده است، صنعتی که فرانسه نیز با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و اروپایی به دنبال محافظت از آن بوده است. به گفته مقامات چینی، هدف اصلی شی در سفر شش روزه به اروپا که در صربستان و مجارستان نیز انجام خواهد شد، محدود کردن خسارات ناشی از تنش های تجاری است. رئیس جمهور چین روز دوشنبه این مبادلات را "مثمر" خواند و از تعمیق همکاری با فرانسه در زمینه هایی مانند کشاورزی، مالی، برنامه های انرژی هسته ای و هوافضا صحبت کرد.
تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد محصولات چینی به دلیل ترس از اینکه ظرفیت مازاد صنعتی در چین می تواند منجر به سیل وسایل نقلیه الکتریکی، باتری ها، پنل های خورشیدی و سایر کالاهای مرتبط با انرژی سبز در بازارهای بلوک شود، آغاز شد. ژان لمیر، رئیس بانک فرانسوی BNP Paribas گفت: «سرمایه گذاری و روابط تجاری با چین تنها زمانی معنا پیدا می کند که متعادل باشند.»
به گزارش 
فولاد ایران، مقامات چینی وجود "مازاد عرضه" در صنایع خود را رد می کنند و اتهامات غرب را با هدف توجیه حمایت گرایی "هیاهو" خوانده اند. اقتصاددانان گفته اند که چین برای تقویت اقتصاد خود که از کندی طولانی مدت در بخش املاک و تقاضای مصرف کننده عقب مانده است و نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتری دارد.


منبع: فایننشال تایمز

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۱۱۰
کد خبر : ۶۹,۴۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید