پایگاه خبری فولاد ایران- تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی مستقر در چین، کره جنوبی و ژاپن تقریباً کنترل کامل بازار جهانی فلزات باتری را در اختیار دارند و این وضعیت در آینده نزدیک تغییر نخواهد کرد.
به گزارش ماینینگ، در سهماهه اول ۲۰۲۵، در مجموع ۳.۰۱ میلیارد دلار فلزات باتری در بستههای خودروهای برقی جدید فروخته شده در سراسر جهان استفاده شد که نسبت به سال قبل ۱.۳% افزایش یافته است. این ثبات در هزینههای فلزات باتری، خبر خوبی برای تأمینکنندگان و تولیدکنندگان باتری است، چرا که تقاضا برای مواد اولیه همچنان رو به رشد است. حجم گرافیت، لیتیوم، نیکل، کبالت و منگنز به کار رفته در سه ماهه اول، با ۲۷% رشد سالانه، به ۴۲۸.۲ کیلوتن رسید.
تولیدکنندگان باتری چینی، کرهای و ژاپنی ۹۴ درصد از کل هزینههای مواد اولیه جهانی را به خود اختصاص دادهاند. این صنعت به شدت متمرکز است و چهار شرکت بزرگ یعنی CATL، LGES، BYD و Panasonic، دو سوم از کل دلارهای هزینه شده را شامل میشوند.
مزیت رقابتی چین و فناوری LFP
سهم بازار لیتیوم آهن فسفات (LFP) در چین برای سه سال متوالی بالای ۵۰ درصد بوده و شرکت بزرگی مانند BYD به طور کامل به این فناوری روی آورده است. این امر به تولیدکنندگان چینی اجازه میدهد تا با کاهش هزینههای نیکل و کبالت گرانقیمت، کمتر از رقبای خود که به باتریهای لیتیوم یونی وابسته هستند، هزینه کنند.
منبع: Mining.com
ترجمه: مونا تابان