به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازیافت بهینه پلاستیک

پایگاه خبری فولاد ایران – فقدان داده ها و شفافیت پیرامون پلاستیک بازیافتی پس از مصرف، منجر به منبع یابی غیرمسئولانه آن می شود، اما پروتکل های حسابرسی شده در مجموعه Ocean Bound Plastic (OBP) و سیستم های اعتباری پلاستیک ممکن است راه حلی در این زمینه ارائه دهد.


از آنجایی که مشاغل بیشتر بر مسئولیت اجتماعی شرکت ها تمرکز می کنند، بازیافت به عنوان یک هنجار صنعت در بسیاری از بخش ها، به ویژه مد، منسوجات و غذا و نوشیدنی ظاهر شده است. این گامی در مسیر درست است، اما استفاده از مواد بازیافتی کل مشکل را حل نمی کند.


به گزارش فولاد ایران، تامین پلاستیک قابل بازیافت باید مسئولانه انجام شود. اما چگونه شرکت ها می توانند اطمینان حاصل کنند که مواد خام بازیافتی آنها به طور مسئولانه تامین می شود؟ پروتکل های تنظیم شده توسط حسابرسان اعتبار پلاستیک چارچوبی برای منبع یابی مسئولانه زباله های پلاستیکی، به عنوان یک ماده خام ارائه دهد.


منبع یابی مسئول باید شامل مجموعه ای از پلاستیک های کم ارزش در کنار مواد با ارزش باشد. فراتر از جمع آوری، باید از اعضای جامعه ای که پلاستیک از آنها تهیه می شود نیز حمایت کند. منبع یابی مواد فراتر از استخراج است. اگر صنعت قهوه را در نظر بگیرید، خرده فروشان قهوه نمی توانند ادعای منبع یابی مسئولانه داشته باشند، مگر اینکه دانه های قهوه آنها از یک منبع معتبر زیست محیطی و تجارت منصفانه تهیه شود. جوامعی که حبوبات از آنها تهیه می شود، باید از جمع آوری حبوبات بهره مند شوند، نه اینکه از آن آسیب ببینند.


سایر صنایع قبل از اینکه بتوانند مسئولیت خود را بپذیرند، نیاز به گواهی از نهادهای شخص ثالث دارند. به عنوان مثال، صنعت کاغذ و الوار اغلب از استانداردهای FSC و مقررات اتحادیه اروپا چوب (EUTR) برای اطمینان از منبع یابی مسئولانه چوب و کمک به مدیریت پایدار جنگل ها استفاده می کند. همین امر باید برای تامین ارزش پس از مصرف پلاستیک مورد نیاز باشد.


منبع یابی مسئولانه پلاستیک بازیافتی با دانستن اینکه آن پلاستیک از کجا آمده است آغاز می شود. انجام یک ارزیابی کامل از ردپای پلاستیکی اولین قدم مهم در کاهش اثرات زیست محیطی استفاده از پلاستیک است. این به شرکت کمک می کند تا منابع و مقدار پلاستیک مورد استفاده را درک کند، مناطقی را برای بهبود شناسایی کند و اهدافی را برای کاهش استفاده و ضایعات پلاستیکی تعیین کند.


از آنجایی که مصرف‌کنندگان، دولت‌ها و سرمایه‌گذاران به تأثیر اجتماعی و زیست‌محیطی محصولاتی که خریداری می‌کنند و شرکت‌هایی که در آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند توجه بیشتری می‌کنند، منبع پلاستیک پس از مصرف، از جمله جمع‌آوری پلاستیک‌های بازیافتی، برای پرداختن به آن برای حل بحران پلاستیک و دستیابی به آینده ای پایدارتر بسیار مهم است.


منبع: مجمع جهانی اقتصاد

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۵۲۹
کد خبر : ۶۴,۶۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید