به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اعتراض بازنشستگان چینی به تغییرات بیمه سلامت

پایگاه خبری فولاد ایران - موجی از اعتراضات توسط بازنشستگان چین به دلیل تغییرات در طرح بیمه درمانی آنها ایجاد شده است. بازنشستگان به اصلاحات محلی از جمله کاهش کمک هزینه پزشکی ماهانه از 260 یوان (38 دلار) به 83 یوان، اعتراض دارند.


این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از دولت‌های محلی پس از اینکه محدودیت‌های کووید، اقتصاد را ویران کرد و سه سال هزینه برای کنترل کرونا بودجه‌ها را کاهش داد، از نظر مالی تحت فشار هستند.


به گزارش فولاد ایران، از ماه ژانویه سالمندان از گوانگژو در جنوب تا دالیان در شمال جمع شده‌اند و در نزدیکی ادارات دولتی یا در میادین عمومی تجمع کرده‌اند تا اعتراض خود را نسبت به این قانون نشان بدهند.


برخی از مفسران چینی خارج از کشور، این اعتراضات را یک بایفا یوندانگ یا «جنبش موی سفید» نامگذاری کرده اند. امروزه تعداد قابل توجهی از چینی ها مضطرب و خسته هستند و مایلند که در ملاء عام نیز همین را بیان کنند. بازنشستگان ناراضی هستند، زیرا بسیاری از افراد مسن در اثر کووید جان خود را از دست دادند.


مقامات بهداشتی چین مدعی شده‌اند که این تغییرات، که بر اساس هر استان متفاوت است، خدمات بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد و در عین حال بازپرداخت‌های فردی را کاهش می دهد. مقامات همچنین تلاش کرده‌اند تا تغییر سیاست‌ها را بهتر منتقل کنند، اما این رویکرد تاکنون مانع از حضور مردم در خیابان‌ها نشده است.


این تحولات نشان‌ دهنده آغاز دور جدیدی از تظاهرات پس از اعتراضات علیه قرنطینه‌های همه‌گیر در چین در ماه نوامبر است و ممکن است منادی چالش‌های پیش روی شی در اوایل دوره سوم رهبری‌اش در این کشور باشند.


این یک هشدار برای آینده است. اگر رشد آهسته‌تر، ناله‌های مردمی را به چیزی نزدیک به انقلاب تبدیل کند، حاکمان چین ناسیونالیسم را بهترین دفاع خود خواهند دید.


منبع: اکونومیست

۷ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۲۶۱
کد خبر : ۶۴,۷۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید