به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

از کووید صفر تا انفجار تقاضای انرژی چین

پایگاه خبری فولاد ایران  – چین پس از کنار گذاشتن سیاست طولانی مدت خود در برابر کووید صفر درهای خود را دوباره به روی بازار جهانی باز کرده است. اما اکنون دولت‌ها و شرکت‌های انرژی در سرتاسر جهان منتظرند تا ببینند این برای صنعت انرژی و زنجیره‌های تامین جهانی چه معنایی دارد. کارشناسان مطمئن نیستند که بازگشایی مرزهای چین به این معنی باشد که تجارت به طور معمول از سر گرفته شود.


فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در اوایل ماه جاری اعلام کرد که بازگشایی چین بزرگترین عدم اطمینان را برای بازارهای جهانی انرژی ایجاد می‌کند. او اظهار کرد که در حال حاضر، بازارهای نفت "متعادل" هستند، اما تولیدکنندگان مطمئن نیستند که با باز شدن بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، تغییر تقاضا چقدر بزرگ خواهد بود.


بیرول خاطرنشان کرد: "اقتصاد چین اکنون در حال احیا است. این که این مزیت چقدر قوی خواهد بود، پویایی بازار نفت و گاز را تعیین خواهد کرد و اگر این یک بازگشت بسیار قوی باشد، ممکن است نیاز باشد که تولیدکنندگان نفت تولید خود را افزایش دهند."


به گزارش
فولاد ایران، تقاضای جهانی نفت به طور قابل توجهی کاهش یافت زیرا چین محدودیت های شدید همه گیر را که فعالیت و حرکت صنعتی را محدود کرد، اعمال کرد. اما اکنون که بسیاری از فعالیت‌ها از سر گرفته می‌شوند، کارشناسان نگران هستند که تولید کنونی نفت جهان پاسخگوی نیازهای این ابرقدرت آسیایی نباشد. آژانس بین المللی انرژی تخمین می زند که تحویل نفت به میزان 1.1 میلیون بشکه در روز در طول سال 2023 افزایش خواهد یافت و به 7.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. افزایش تقاضا اما عدم قطعیت در مورد تضمین عرضه نفت لازم را دشوار می کند.


و این عدم اطمینان قبلاً بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است.


معیار برنت در ژانویه با اعلام این که چین به سیاست خود در برابر کووید صفر پایان می دهد، افزایش یافت و سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که تقاضا برای نفت خام در سال 2023 افزایش یابد. با این حال، کارشناسان معتقدند که تقاضای اولیه آن برای نفت ممکن است به اندازه پیش بینی بسیاری نباشد. چین ذخایر نفت خام را گزارش نمی‌کند، و این یعنی متغیرهای زیادی وجود دارد که بر عدم قطعیت در مورد معنای بازگشایی چین برای انرژی جهان افزوده است.


منبع: Oilprice

۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۳۶۹
کد خبر : ۶۴,۷۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید