به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

محک چین با بازگشت شانگهای به تجارت

پایگاه خبری فولاد ایران – از آنجایی که شانگهای دوباره پس از شیوع کووید-19 و سه سال محدودیت‌هایی که سفر و تجارت را با مشکل مواجه کرده بود، بیرون می‌آید، این مرکز مالی بدون شواهد زیادی مبنی بر اینکه چه چیزی آن را به جهانی‌ترین شهر چین تبدیل کرده است، پیش می رود: بازدیدکنندگان خارجی.


قبل از همه‌گیری، Bund  نمادین آن معمولاً مملو از مسافران خارجی و هیئت‌های تجاری بود اما اکنون همه بازدیدکنندگان آن خود چینی ها هستند.


به گزارش فولاد ایران، احیای بزرگ‌ترین و بین‌المللی‌ترین شهر چین، آزمونی برای تعامل این کشور با جهان خارج خواهد بود. شانگهای یکی از شهرهایی بود که بیشتر از همه تحت تأثیر سیاست دولت در برابر کووید صفر قرار گرفت و در سال 2022 یک قرنطینه شدید دو ماهه را تحمل کرد که اقتصاد را خفه کرد. اما پس از رفع سیاست صفر کووید، تجارت بین‌الملل آن همچنان تمایلی به بازگشت فوری به قوت ندارد، زیرا با تأخیر در صدور ویزا و دیگر موانع مواجه است.


طبق داده‌های مقامات فرودگاهی، ماه گذشته، این شهر فقط از 180000 ورودی هوایی بین‌المللی استقبال کرد، در مقایسه با 2.7 میلیون نفر در ژانویه 2019. گردشگران خارجی نیز هنوز اجازه ورود به چین را ندارند.


شانگهای موتور حیاتی برای احیای رشد قوی در سراسر چین خواهد بود. این شهر بیش از هر شهر دیگری به اقتصاد چین کمک می کند، اما در سال 2022، تولید آن در مقایسه با رشد 3 درصدی در سطح ملی، 0.2 درصد کاهش یافت.


منبع: فایننشال تایمز

۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۳۶۳
کد خبر : ۶۴,۸۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید