به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تولید کننده های خودروهای برقی نگران کمبود مواد اولیه باتری

تولید کننده های خودروهای برقی نگران کمبود مواد اولیه باتری

 

پایگاه خبری فولاد ایران رقابت برای فلزاتی که ماده اولیه باتری خودروهای برقی هستند رو به افزایش است. خودروسازان نمی توانند بدون داشتن مقادیر کافی لیتیوم، نیکل و کبالت که برای باتری های خودروهای برقی مورد نیاز است سبز شوند. این نگرانی از کمبود احتمالی مواد اولیه یک تغییر در این صنعت ایجاد نموده به طوری که  خودروسازان به سمت سرمایه گذاری مستقیم در معادن رفته اند تا از مواد اولیه مورد نیاز باتری های خود در آینده اطمینان داشته باشند.


به گزارش 
فولاد ایران، به عنوان نمونه شرکت جنرال موتورز از سرمایه گذاری 650 میلیون دلاری در یک معدن لیتیوم در آمریکا خبر داده است. خودروسازان قبلا با بستن قراردادهای مستقیم با تولید کننده ها نیاز خود را تامین می کردند ولی حال به سرمایه گذاری مستقیم در معادن روی آورده اند. تاکنون اغلب سرمایه گذاری ها در بازار لیتیوم بوده ولی برخی دیگر به معادن مس نیز توجه نشان داده اند.


اگر تولیدکنندگان مس نسبت به سرمایه گذاری برای افزایش عرضه در آینده بیش از حد محتاط باشند، سرمایه خودرو سازها ممکن است راه حلی باشد که تاکنون نیز عاملی کلیدی در افزایش ظرفیت تولید لیتیوم، نیکل و منگنز بوده است.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۱۷
تعداد بازدید : ۴۰۲
کد خبر : ۶۴,۹۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید