به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هشدار یک مقام سابق آمریکا درباره ورشکستگی ۵ بانک بزرگ این کشور

پایگاه خبری فولاد ایران - یک مقام سابق آمریکایی با تأکید بر اینکه سیستم بانکی در آمریکا دیگر امن نیست، درباره ورشکستگی پنج بانک بزرگ در کشورش هشدار داد.


پل کریگ رابرتز، معاون سابق وزیر خزانه داری آمریکا در دولت ریگان روز دوشنبه اعلام کرد که سیستم بانکی در ایالات متحده دیگر امن نیست، زیرا پنج بانک بزرگ وجود دارند که ممکن است متحمل زیان‌های هنگفت شوند.


وی تأکید کرد که فدرال رزرو باید نرخ بهره را کاهش دهد تا از ورشکستگی بیشتر بانک‌های آمریکایی جلوگیری شود.


پل کریگ رابرتز افزود: "فدرال رزرو باید از سیاست افزایش نرخ بهره اجتناب کند، زیرا تعادل بخش بانکی را تضعیف می‌کند که منجر به افزایش فروپاشی خواهد شد."


وی اشاره کرد که گزینه جایگزین می تواند پمپاژ پول زیادی برای نجات موسسات اعتباری باشد که به نوبه خود ارزش دلار را تهدید می‌کند.


مسئولان محلی ایالت کالیفرنیا در تاریخ ۱۰ مارس، بانک «سیلیکون ولی» را بستند. این بزرگترین ورشکستگی بانکی در ایالات متحده از زمان بحران مالی در سال ۲۰۰۸ است و این ورشکستگی با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده مرتبط است.


به گزارش
فولاد ایران، دو روز پس از آن که مقامات، بانک سیلیکون ولی را در یک فروپاشی که میلیاردها دلار سپرده را به سرگردان کرد، بانک سیگنیچر واقع در شهر نیویورک را نیز تعطیل کردند که سومین شکست بزرگ در تاریخ بانکداری ایالات متحده به حساب می‌آید.


جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد که دستور مهار فوری پیامدهای ناشی از ورشکستگی بانک «سیلیکون ولی» را صادر کرده است.


منبع: CNBC

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۶۰۹
کد خبر : ۶۴,۹۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید