به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اجلاس رهبران اروپا در بروکسل در گیرودار بحران های بانکی

پایگاه خبری فولاد ایران - رهبران اروپایی بر این نکته تاکید می کنند که بخش بانکی منطقه در پی سقوط ناگهانی دویچه بانک با باز شدن بازارها برای تجارت، باثبات و سالم است. اولاف شولز، صدراعظم آلمان در نشست اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که دویچه بانک یک تجارت سودآور است و هیچ دلیلی برای نگرانی ندارد.


ارزش سهام این وام‌دهنده آلمانی روز جمعه بیش از 14 درصد کاهش یافت. این تنها چند روز پس از نجات اضطراری کردیت سوئیس و سقوط بانک سیلیکون ولی و همچنین اقدامات متعدد مقامات ایالتی برای جلوگیری از سرایت در سراسر بخش مالی انجام می شود.


امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در بروکسل به خبرنگاران گفت که سیستم بانکی آن مستحکم است، در حالی که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت، منطقه یورو انعطاف پذیر است زیرا دارای سرمایه قوی و موقعیت نقدینگی قوی است.


27 رهبر اتحادیه اروپا برای نشست معمول پایان سه ماهه خود گرد هم آمدند. در آستانه این گردهمایی، مقامات اروپایی ناامیدی خود را از فقدان کنترل های نظارتی در ایالات متحده، جایی که آشفتگی اخیر بانکی برای اولین بار در آن ظاهر شد، ابراز کردند. آنها در مورد سرایت احتمالی این نکول به بخش بانکی خود عصبی بودند.


به گزارش فولاد ایران، در پی شوک سال 2008، بانک های اروپایی دستخوش بازسازی گسترده ای شدند و مجبور شدند تا حد قابل توجهی ترازنامه خود را تقویت کنند. اما اتحادیه اروپا با توجه به اینکه اتحادیه پولی در منطقه یورو دارد، فاقد اتحادیه مالی است و همچنان در برابر شوک‌ها آسیب‌پذیر است.


منبع: CNBC

۶ فروردین ۱۴۰۲ ۱۵:۴۷
تعداد بازدید : ۳۸۸
کد خبر : ۶۵,۰۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید