به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سیتی گروپ علیرغم کاهش شوک اوپک پلاس، نفت 100 دلاری را پیش بینی نمی کند

پایگاه خبری فولاد ایران - به گفته اد مورس، رئیس تحقیقات جهانی کالا در سیتی گروپ، قیمت نفت علیرغم آخرین کاهش تولید اعلام شده توسط اعضای گروه اوپک پلاس به نزدیک ۱۰۰ دلار در هر بشکه نمی‌رسد، زیرا رشد عرضه ایالات متحده و عدم اطمینان در مسیر رشد تقاضای چین بازار را متعادل نگه می‌دارد.


روز یکشنبه، اعضای اوپک پلاس، به رهبری عربستان سعودی و دیگر تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه، از کاهش جدید 1.16 میلیون بشکه در روز تولید نفت تا پایان سال جاری خبر دادند، علاوه بر آن روسیه اعلام کرد که کاهش تولید 500 هزار بشکه ای اش تا ژوئن ادامه خواهد داشت.


ادوارد مورس، تحلیلگر بازار در سیتی گروپ گفت: "برای رسیدن به نفت 100 دلاری، باید به میزان قابل توجهی نفت بیشتری از بازار خارج شود."


مورس گفت، آخرین کاهش اوپک پلاس در تلاش برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت مشابه آنچه در بحران مالی 2008/2009 مشاهده شد، است.


به گفته استراتژیست سیتی، حتی با کاهش اوپک پلاس، بازار نفت، بدون افزایش ذخایر بزرگ و بدون جذب ذخایر بزرگ، نسبتاً متعادل خواهد بود. مورس خاطرنشان کرد: "ما در دوره‌ای هستیم که آخرین حوره تقاضا را می‌بینیم."


او افزود که رشد تقاضای نفت چین در حال حاضر بسیار زیاد است، اما اساساً زیان سال گذشته را جبران می کند.


به گزارش 
فولاد ایران، ساعاتی پس از اعلام کاهش جدید اوپک پلاس، گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت نفت برنت را از 90 دلار در پایان سال به 95 دلار افزایش داد.

این بانک همچنین پیش‌بینی قیمت نفت برنت را برای سال 2024 افزایش داد و اکنون آن را در پایان سال 100 دلار نسبت به پیش‌بینی قبلی 97 دلاری می‌بیند.


منبع: Oilprice

۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۳۷۲
کد خبر : ۶۵,۰۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید