به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش سرمایه گذاری سرمایه گذاران آمریکایی در سهام خارجی

پایگاه خبری فولاد ایران- روند افزایش نرخ بهره و نگرانی در مورد چشم انداز اقتصادی، مدیران دارایی را به تنوع سرمایه گذاری سوق می دهد. از زمان بحران مالی، سهام ایالات متحده عملکرد بسیار بهتری از سایر بازارهای توسعه یافته و نوظهور داشته است، اما این روند در سال گذشته شروع به معکوس کرد. شاخص Stoxx 600 در سراسر اروپا اکنون بازدهی قوی‌تری نسبت به S&P 500 وال استریت برای چهار فصل متوالی داشته است. ارزش سهام اروپا در اواسط سال گذشته کاهش یافت و مدیران دارایی که بر روند رشد ایالات متحده سوار شده اند، نیاز به تنوع را درک کرده اند.


به گزارش فولاد ایران، موسسه سرمایه گذاری بلک راک که انتظار دارد سهام ایالات متحده در دهه های آینده در بازارهای نوظهور، اروپا و چین عملکرد ضعیفی داشته باشد، در آخرین یادداشت استراتژی خود اعلام کرد که موضع محتاطانه‌تری در قبال سهام آمریکا اتخاذ کرده است.


بر اساس گزارش  EPFR، سرمایه‌گذاران در سال جاری تاکنون 34 میلیارد دلار از صندوق‌های سهام ایالات متحده برداشت کرده‌اند. در مقابل، اروپا 10 میلیارد دلار ورودی داشته است.


تسلط ایالات متحده در دهه گذشته ناشی از دستاوردهای بزرگ برای گروه های فناوری بزرگ بود که نرخ های بهره افزایشی، جذابیت نسبی این دارایی ها را کاهش داده است. در مقابل، شاخص‌های اروپایی بیشتر به سمت صنایعی مانند خدمات مالی و کالاها که کمتر تحت تأثیر نرخ‌های بالا قرار دارند، حرکت می کنند. در عین حال، یک زمستان گرم به اقتصاد اروپا کمک کرد تا بهتر از آنچه بیشتر اقتصاددانان انتظار داشتند، مقاومت کند و به شدت از بحران انرژی سال گذشته بازگشت.


در آسیا، تقریباً 16 میلیارد دلار به صندوق‌های سهام چین سرازیر شده است که به دلیل بازگشایی مجدد پکن پس از سال‌ها محدودیت‌های سختگیرانه کروناویروس تشویق شده است. این بازگشایی به اروپا نیز کمک کرده است که بیشتر از ایالات متحده به صادرات به چین متکی است.


منبع: فایننشال تایمز

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۴۱۲
کد خبر : ۶۵,۱۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید