به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عدم تمایل زنان چینی به بچه دار شدن علی رغم بحران جمعیت چین

پایگاه خبری فولاد ایران- چین که در حال حاضر با جمعیت سالخورده دست و پنجه نرم می کند و قرار است هند را به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان پشت سر بگذارد، همچنان در تلاش برای افزایش نرخ زاد و ولد است.


دولت چین در سال 2016 سیاست تک فرزندی و در سال 2021 محدودیت های زایمان را لغو کرد. با این حال، زوج های متاهل فرزندان کمتری به دنیا می آورند یا اصلاً تصمیم می گیرند بچه نداشته باشند.


مو ژنگ، استادیار گروه جامعه شناسی و مردم شناسی در دانشگاه ملی سنگاپور، گفت: "کووید همچنان پیامدهای منفی زیادی دارد و باعث ایجاد یک حس عدم اطمینان نسبت به آینده شده است. یک احساس درماندگی وجود دارد که بسیاری از زنان را از تمایل به بچه دار شدن منع می کند."


او افزود که افزایش هزینه های زندگی همچنین افراد بیشتری را از تمایل به گسترش خانواده خود دور می کند.


اداره ملی آمار چین گزارش داد که جمعیت سال گذشته از 1.413 میلیارد در سال 2021 به 1.412 میلیارد نفر کاهش یافته است.


آون می‌گوید: "بسیاری از زنان نمی‌خواهند ازدواج کنند، زیرا وظایف خانه‌داری و پرستاری به عهده آنهاست. بنابراین اگر زنان احساس می‌کنند که باید کارهای خانه را انجام دهند، درآمد کسب کنند و همه کارها را خودشان انجام دهند، چرا تنها نباشند؟"


به گزارش فولاد ایران، قیمت های بالای ملک در چین همچنان مانع بسیاری از زوج هایی است که ممکن است بخواهند خانواده تشکیل بدهند. هزینه مسکن یک نگرانی بزرگ برای هر کسی است که می خواهد ازدواج کند. به گفته این اقتصاددان، برای مطلوب‌تر شدن ازدواج باید این هزینه ها حداقل 50 درصد کاهش یابد.


منبع: CNBC

۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۴۰۵
کد خبر : ۶۵,۱۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید