به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش بیش از حد انتظار تولید نفت روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران- یک فرد مطلع از آمار وزارت انرژی روسیه گفت: روسیه تولید نفت خام خود را در ماه مارس 700 هزار بشکه در روز کاهش داده است.


روسیه در ماه فوریه هشدار داد که تولید نفت خام تحریم شده را 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. در آن زمان، معاون نخست وزیر الکساندر نواک گفت که کاهش تولید به دلیل ممنوعیت واردات اتحادیه اروپا و محدودیت قیمت محصولات این کشور است. در ابتدا، نواک گفت که این کاهش فقط برای ماه مارس خواهد بود. اما در نیمه مارس، نواک جدول زمانی را به روز کرد و گفت که این کاهش تمدید خواهد شد.


به گزارش فولاد ایران، صادرات نفت خام از طریق دریا فقط 123000 بشکه در روز کاهش یافته است، اما همچنان بالای 3 میلیون بشکه در روز باقی مانده است. در حالی که صادرات همچنان قوی بود، روسیه اکنون می‌گوید کاهش تولید این کشور به میزان قابل توجهی بیشتر از آنچه وعده داده شده بود، بوده است.


داده‌های وزارت انرژی نشان می‌دهد که روسیه در ماه مارس به طور متوسط 1.285 میلیون تن نفت خام در روز یا 9.4 میلیون بشکه بدون میعانات یا 10.36 میلیون بشکه در روز با میعانات گازی تولید کرده است. تولید فوریه روسیه با احتساب میعانات گازی به 11.1 میلیون بشکه در روز رسید.


این بدان معناست که روسیه بین 700000 بشکه تا 740000 بشکه در روز کاهش می دهد که افزایش قابل توجهی نسبت به 500000 بشکه اعلام شده در روز است.


روسیه به شدت به درآمدهای نفت و گاز متکی است و بیش از 40 درصد درآمد خود را از این منابع به دست می آورد.


منبع: Oilprice

۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۴۶
تعداد بازدید : ۳۴۷
کد خبر : ۶۵,۱۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید