به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا شرکت های بزرگ آمریکایی بزرگتر می شوند؟

پایگاه خبری فولاد ایران- حماسه بانک سیلیکون ولی اکنون کامل شده است. بحران از داخل بانک مورد علاقه بخش فناوری آمریکا شروع شد، اما نجات دولت بیشترین سود را برای شرکت های بزرگ این بخش داشته است. با بازگشت آرامش به بازار، که توسط سهام فناوری مگاکاپ تقویت می شود، سرمایه گذاران به طور طبیعی آسوده می شوند. با این حال، آنها باید آگاه باشند که سیستمی که بر اساس برنامه های نجات ساخته شده است به کجا می رود.


امروزه، تمام پنج شرکت برتر ایالات متحده، کسب‌وکارهای فناوری هستند و مجموعاً بیش از 20 درصد از بازار سهام را تشکیل می‌دهند. از زمانی که فدرال رزرو ایالات متحده برای حمایت از بازار پس از سقوط سال 1987 وارد عمل شد، بازار سهام به طرز چشمگیری رشد کرده است.


به گزارش فولاد ایران، مهم‌ترین چیز که رهبران تجاری را نگران می‌کند این سؤال است که اگر SVB به جای فناوری به صنعت نفت خدمت می‌کرد، آیا دولت به همین ترتیب قدم بر می‌داشت؟ ناگزیر، امداد و نجات روش تخصیص سرمایه را مخدوش می کند و تصمیمات را به دستان سیاسی منتقل می کند. رهبران سایر بخش‌های مشکل‌دار مانند املاک تجاری فرصتی را می‌بینند و ادعا می‌کنند که صنایع آن‌ها خطرات سیستماتیک را نیز به همراه دارد و بنابراین شایسته حمایت دولت است. قدر مسلم، دولت نمی تواند همه مدیران فعلی را سرپا نگه دارد. اگر انرژی در این سیستم به طور فزاینده تغییر شکل یافته باقی بماند، در سال های آینده باید راه بزرگی برای برندگان جدید ایجاد شود.


منبع: فایننشال تایمز

۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۱۵:۱۶
تعداد بازدید : ۴۰۹
کد خبر : ۶۵,۱۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید