به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چگونه جنگ بین آمریکا و چین را متوقف کنیم؟

پایگاه خبری فولاد ایران - این نکته قابل توجه است که صحبت از جنگ بین ایالات متحده و چین تا چه حد عادی شده است. به نظر می رسد بسیاری از افراد با نفوذ فکر می کنند که جنگ ایالات متحده و چین نه تنها ممکن بلکه محتمل است. لفاظی هایی که از طرف پکن می آید نیز جنگ طلبانه است.


به گزارش فولاد ایران، مقامات ایالات متحده اکنون به جنگ سرد نگاه می کنند. نه به عنوان یک هشدار، بلکه به عنوان یک مدل بالقوه. آمریکا به نوبه خود، چین را به عنوان محرک خطرناک می بیند. مقامات ایالات متحده به افزایش چند دهه ای ارتش چین از جمله رشد سریع زرادخانه تسلیحات هسته ای این کشور اشاره می کنند. چین همچنین تمرینات نظامی خود را در سواحل تایوان افزایش داده است، که به طور فزاینده ای شبیه تمرین برای تهاجم به نظر می رسد.


مقامات آمریکایی معتقدند که شی جین پینگ تصمیم گرفته است که "اتحاد مجدد" سرزمین اصلی چین و تایوان باید محور میراث او باشد. آنها همچنین فکر می کنند که او آماده استفاده از زور برای تأمین این هدف است. اگر این درست باشد، قرار دادن "نرده های محافظ" برای تامین صلح کافی نخواهد بود.


بنابراین، علاوه بر تلاش برای از سرگیری گفت‌وگوهای منظم، آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا محاسبات شی را در مورد هزینه‌ها و منافع استفاده از نیروی نظامی تغییر دهند.

این به معنای همکاری با متحدان برای تقویت بازدارندگی در هند و اقیانوس آرام است.


خطر آشکار این است که واشنگتن و پکن در چرخه ای از کنش و واکنش قرار می گیرند که آنها را به آستانه درگیری مستقیم نزدیک می کند. این به خودی خود خطرناک است. همکاری پکن و واشنگتن در مورد چالش های جهانی که همه کشورها با آن روبرو هستند، از جلوگیری از همه گیری بعدی، تغییرات آب و هوا و مدیریت هوش مصنوعی، تنش را به طور فزاینده ای بعید می کند. افرادی که سیاست ایالات متحده را هدایت می کنند اصرار دارند که هدف بلندمدت آنها دستیابی به "ثبات استراتژیک" با چین است. به نظر می رسد هنوز راه درازی در پیش است.


منبع: فایننشال تایمز

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۳۱
تعداد بازدید : ۳۸۶
کد خبر : ۶۵,۲۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید