به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کمبود شدید نیروی کار در روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران- روسیه با بزرگترین کمبود نیروی کار خود طی دو دهه اخیر مواجه است، که طبق اظهار یک کارشناس مالی، این خطری بزرگتر از تحریم هایی که در سال گذشته روسیه با آن مواجه شده برای اقتصاد این کشور ایجاد می کند.


بحران جمعیتی، تلفات جنگ در اوکراین و مهاجرت روس‌ها، با وجود انعطاف‌پذیری نسبی این کشور از زمان آغاز درگیری، طوفانی کامل برای اقتصاد روسیه ایجاد کرده است.


به گزارش فولاد ایران، برخی صنایع حیاتی روسیه با کمبود شدید نیروی کار مواجه هستند. در سال 2018، پوتین لایحه‌ای امضا کرد که به تدریج سن بازنشستگی را برای زنان از 55 به 60 و برای مردان از 60 به 65 سال افزایش داد و به جلوگیری از کاهش نیروی کار کمک کرد. در همان سال، پوتین برنامه توسعه پروژه های ملی 400 میلیارد دلاری را اعلام کرد که بخشی از آن به تقویت نیروی کار و بازآموزی کارگران برای مشاغل مولدتر نیز می پردازد. در سال 2020 در طول همه گیری کووید، این روند کاهش یافت.


بر اساس گزارش تجارت اقتصادی، در فوریه امسال، نرخ رسمی بیکاری روسیه به 3.5 درصد کاهش یافته بود. با این حال، این امر بیکاری را پنهان می کند، در حالی که بازار کار فشرده به این معنی است که شرکت ها باید برای جذب کارگران هزینه بیشتری بپردازند و در نتیجه تسریع رشد دستمزد می تواند از رشد بهره وری پیشی بگیرد.


کارفرمایان انتظار دارند در ماه‌های آینده در بحبوحه افزایش نیروی کار فصلی برای ساخت و ساز، پردازش و تجارت، استخدام‌ها افزایش یابد.


منبع: نیوزویک

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۴۵۵
کد خبر : ۶۵,۳۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید