به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی نفت 90 دلاری تا پایان سال 2023

پایگاه خبری فولاد ایران - طبق نظرسنجی رویترز، قیمت نفت تا پایان سال جاری به دلیل تقاضای چین و انقباض بازار در پی آخرین کاهش تولید اوپک پلاس به 90 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.


به گفته کارشناسان، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت برنت در سال جاری به طور متوسط 87.12 دلار در هر بشکه باشد که میانگین پیش‌بینی بالاتری نسبت به نظرسنجی قبلی در ماه مارس است.


در سال جاری تاکنون، قیمت برنت به طور متوسط حدود 82 دلار بوده است، در حالی که در اوایل روز جمعه کمی بالاتر از 79 دلار معامله شد.


تحلیلگران در نظرسنجی آوریل پیش بینی می کنند قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به طور متوسط 82.23 دلار در سال جاری باشد، در حالی که میانگین پیش بینی 80.88 دلار در هر بشکه در نظرسنجی رویترز در ماه مارس است. اوایل روز جمعه، قرارداد ماه اول نفت خام WTI حدود 75 دلار در هر بشکه معامله شد.


بیشتر تحلیلگران انتظار دارند که کاهش غیرمنتظره تولید اوپک پلاس به میزان 1.16 میلیون بشکه در روز بین ماه می تا دسامبر، عرضه را به میزان قابل توجهی در نیمه دوم سال جاری کاهش دهد. در صورتی که افزایش مداوم نرخ بهره منجر به رکود در اواخر سال جاری شود، افزایش تقاضا در چین همچنین عرضه را کاهش می دهد و احتمالاً ضعف در اقتصادهای بزرگ را جبران می کند.


به گزارش
فولاد ایران، گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت نفت برنت را از 90 دلار در پایان سال به 95 دلار افزایش داد. این بانک همچنین پیش‌بینی قیمت نفت برنت را برای سال 2024 افزایش داد و اکنون آن را در پایان سال 100 دلار از پیش‌بینی قبلی 97 دلاری می‌بیند.


منبع: Oilprice

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۴۴۸
کد خبر : ۶۵,۳۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید