به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود چشم انداز اقتصاد آسیا با رشد چین و هند

پایگاه خبری فولاد ایران – صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی اقتصادی آسیا را برای سال جاری افزایش داده است زیرا بهبود چین زیربنای رشد است، اما نسبت به خطرات ناشی از تورم مداوم و نوسانات بازار جهانی که ناشی از مشکلات بخش بانکی غربی است، هشدار می‌دهد.


صندوق بین‌المللی پول روز سه‌شنبه اعلام کرد که بازگشایی اقتصاد چین برای منطقه حیاتی است، زیرا این سرریز به جای سرمایه‌گذاری بر تقاضای بخش خدمات و مصرف متمرکز است.


صندوق بین‌المللی پول در گزارش چشم‌انداز اقتصادی منطقه‌ای خود گفت: آسیا و اقیانوس آرام در سال 2023 پویاترین مناطق مهم جهان خواهند بود که عمدتاً ناشی از چشم‌انداز پررونق چین و هند است.


در این بیانیه آمده است: «همانطور که در سایر نقاط جهان، انتظار می رود تقاضای داخلی بزرگترین محرک رشد در سراسر آسیا در سال 2023 باقی بماند.»


صندوق بین‌المللی پول که پیش‌بینی خود را از اکتبر 0.3 درصد ارتقا داد، گفت: "انتظار می‌رود اقتصاد آسیا در سال جاری پس از رشد 3.8 درصدی در سال 2022، 4.6 درصد رشد کند که حدود 70 درصد از رشد جهانی را شامل می‌شود."


در این گزارش آمده است که چین و هند به ترتیب با رشد 5.2 درصدی و 5.9 درصدی، محرک های کلیدی خواهند بود، اگرچه انتظار می رود رشد در بقیه آسیا در سال جاری به پایین ترین سطح خود برسد.


صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد آسیا در سال آینده را 0.2 واحد درصد کاهش داد و به 4.4 درصد رساند و نسبت به خطراتی که چشم‌انداز را تهدید می‌کند، مانند تورم چسبنده‌تر از حد انتظار، کاهش تقاضای جهانی و تأثیر بخش بانکی ایالات متحده و اروپا هشدار داد.


به گزارش فولاد ایران، صندوق بین‌المللی پول همچنین از بانک‌های مرکزی آسیا، به استثنای ژاپن و چین، خواست تا سیاست‌های پولی خود را برای کاهش تورم که تا حدی به دلیل تقاضای داخلی قوی می‌تواند سرسختانه بالا بماند، حفظ کنند.


توماس هلبلینگ، معاون بخش آسیا و اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول، گفت: "اقدامات اخیر دولت برای تسهیل تامین مالی به توسعه‌دهندگان عمدتاً به نفع توسعه‌دهندگان بزرگ‌تر بوده است و مناطقی در چین با بازیگران کوچک‌تر و ضعیف‌تر هنوز نشانه‌هایی از بهبودی نشان نداده‌اند."


سیاست گذاران چین پس از یک رشته نکول در میان توسعه دهندگان و رکود در فروش خانه، تلاش کرده اند تا این بخش را که یک چهارم تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد، تثبیت کنند.


هلبلینگ گفت: «برای مناطقی که بازار مسکن ضعیف‌تر دارند، بهبود هنوز اتفاق افتاده است. ما به اقدامات سیاستی بیشتری برای محدود کردن خطرات احتمالی نیاز داریم.»


منبع: رویترز

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۴۰۹
کد خبر : ۶۵,۳۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید