به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ریزش شدید قیمت نفت بازارها را شوکه کرد

پایگاه خبری فولاد ایران- قیمت نفت در هفته گذشته سومین کاهش هفتگی متوالی خود را تجربه کرد و طولانی‌ترین دوره زیان را در سال جاری رقم زد. با این حال، به گفته برخی ناظران بازار، معتقدند این روند ممکن است به زودی بالعکس شود.


گفته می شود بازارها در حال حاضر با تاثیر کاهش تولید اخیر اوپک پلاس مواجه هستند و جهان در حال حرکت به سمت فصل تقاضای بالاتر است. ماه گذشته، کارتل نفت اعلام کرد که تولید خود را 1.16 میلیون بشکه در روز کاهش می دهد. کاهش تولید در ماه مه اعمال شد و تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت. کاهش تولید باعث شد برخی از تحلیلگران هشدار دهند که ممکن است قیمت ها تا سه رقمی افزایش یابد که محقق نشد.


گلدمن ساکس پیش بینی خود را برای افزایش قیمت نفت خام حفظ کرده است. این بانک سرمایه گذاری در گزارشی که در آخر هفته منتشر شد، اعلام کرد: «پیش بینی ما همچنان این است که برنت تا دسامبر به 95 دلار در هر بشکه و تا آوریل 2024 به 100 دلار در هر بشکه افزایش یابد، زیرا ما انتظار داریم کسری های زیادی در نیمه دوم سال داشته باشیم.»


به گزارش
فولاد ایران، شاخص جهانی برنت روز دوشنبه با 1.74 درصد افزایش به 76.61 دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 1.92 درصد به 72.71 دلار در هر بشکه رسید.


چهارشنبه گذشته، فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش داد و نگرانی سرمایه گذاران را در مورد کاهش رشد اقتصادی که می تواند تقاضای انرژی را کاهش دهد، افزایش داد.


منبع: CNBC

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۳۲۷
کد خبر : ۶۵,۴۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید