به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت نفت در بحبوحه عدم قطعیت تقاضای چین و ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران – قیمت نفت خام تحت فشار کندی روند بهبود چین و دومین سقوط بزرگ بانک در ایالات متحده، پایین ماند.


در زمان انتشار این خبر، نفت خام برنت 79.11 دلار در هر بشکه و وست تگزاس اینترمدیت 75.45 دلار در هر بشکه معامله می شد که هر دو اندکی کاهش داشتند.


در اوایل این هفته، چین داده‌هایی را منتشر کرد که حاکی از انقباض غافلگیرکننده در فعالیت‌های تولیدی بود که نشان می‌دهد رشد تقاضای نفت ممکن است در بزرگترین واردکننده جهان کاهش یابد.


از طرف دیگر، سقوط بانک فرست ریپابلیک، سومین حادثه بزرگ در طی تنها دو ماه بود. این سقوط ناشی از کاهش اعتماد سپرده گذاران بود که باعث خروج گسترده سپرده ها شد. این رویدادها علیرغم تضمین های مکرر مقامات دولتی مبنی بر ثبات سیستم، به بحران اعتماد مصرف کننده در سیستم بانکی ایالات متحده دامن زده است.


به گزارش فولاد ایران، انتظارات فدرال رزرو برای افزایش مجدد نرخ بهره در اواخر این هفته نیز به چشم انداز نفت کمکی نکرد. اگرچه انتظار می‌رود این افزایش نسبت به قبلی‌ها کمتر باشد و در ۲۵ واحد پایه باشد، اما این واقعیت که نیاز به افزایش بیشتر وجود دارد، پیامدهای منفی بر وضعیت اقتصاد ایالات متحده و در نتیجه برای تقاضای نفت دارد.


در عین حال، قیمت‌ها همچنان از کاهش تولید اوپک پلاس حمایت می‌کنند و انتظار می‌رود که ذخایر نفت ایالات متحده یک بار دیگر کاهش یابد.


منبع: Oilprice

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۳۴۱
کد خبر : ۶۵,۳۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید