به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نفت و گاز آمریکا در گیرودار کاهش قیمت و ترس از رکود

پایگاه خبری فولاد ایران- افزایش دو ساله سهام نفت و گاز ایالات متحده در حال توقف است زیرا کاهش قیمت نفت خام و ترس از کند شدن رشد بزرگترین اقتصاد جهان، توانایی تولیدکنندگان را برای حفظ پرداخت های سهامداران به شدت تهدید می کند. بخش انرژی اس اند پی 500، متشکل از گروه‌های نفت و گاز، بهترین عملکرد بازار را در سال‌های 2021 و 2022 داشت و در سال گذشته بیش از 50 درصد رشد کرد زیرا تهاجم روسیه به اوکراین قیمت‌های نفت خام را افزایش داد و اپراتورها از درآمد بادآورده بهره بردند.


حالا روند تغییر کرده است، به طوری که بخش انرژی از ابتدای سال 5 درصد کاهش یافته است در مقایسه با رشد 8 درصدی برای بازار گسترده و افزایش 24 درصدی در بخش فناوری. مت پورتیلو، رئیس تحقیقات شرکت مشاوره TPH&Co گفت: سرمایه گذاران خود را برای رکود آماده می کنند و نگران یک پس زمینه ضعیف هستند که می تواند باعث کاهش بیشتر قیمت نفت شود.


نفت آمریکا در روز جمعه به 71.34 دلار در هر بشکه رسید که بسیار بالاتر از قیمت متوسط بلندمدت خود است، اما امسال 7 درصد کاهش داشت، زیرا آشفتگی در بخش بانکی آمریکا بازارها را متلاطم کرده است.


شک و تردید دائمی وال استریت در قیمت گذاری سود سهام بخش انرژی S&P 500 قابل مشاهده است. کاهش قیمت کالاها در سال جاری یک "اثر معکوس" ایجاد کرده است و نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کاهش سود متغیر را برانگیخته است.


شرایط عملیاتی ضعیف‌تر، از جمله تورم افسارگسیخته در هزینه‌های خدمات میادین نفتی و کاهش بهره‌وری، بر شرکت‌ها با کاهش قیمت‌های نفت تأثیر گذاشته است. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی، حتی در حوضه پرمیان تگزاس و نیومکزیکو، تولید هر چاه جدید حفر شده تقریباً 30 درصد در دو سال گذشته کاهش یافته است.


تحلیلگران می گویند بدبینی بازارهای سرمایه به جلوگیری از هزینه های بالادستی ادامه خواهد داد و در نتیجه به افزایش آتی قیمت نفت کمک می کند زیرا عرضه ها از تقاضای فزاینده فاصله می گیرند.


آژانس بین‌المللی انرژی ماه گذشته اعلام کرد که تولید جهانی نفت در سال 2023 بسیار کندتر از تقاضا افزایش می‌یابد که در اواخر امسال رکورد دیگری خواهد داشت. اما تحلیلگران می گویند که سرمایه گذاران سهام در حال حاضر بیشتر بر سیگنال های نزولی از کند شدن اقتصاد ایالات متحده متمرکز شده اند. آنها معتقدند تنها زمانی که ابرهای بزرگ از سر بزرگ ترین اقتصاد جهان پاک شود و بازارهای جهانی نفت شروع به انقباض کنند، ذخایر انرژی دوباره به منفعت خود خواهند آمد.


به گزارش
فولاد ایران، کریستیان ملک، رئیس جهانی استراتژی انرژی در جی پی مورگان گفت: "ما باید از ترس رکود عبور کنیم و سپس ذخایر نفت جهانی باید کاهش یابد."


منبع: فایننشال تایمز

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۴۱
تعداد بازدید : ۳۵۹
کد خبر : ۶۵,۴۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید