به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ترس از رکود مانع رشد سهام نفت آمریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- علیرغم مجموعه سودهای قوی گزارش شده طی دو هفته گذشته، بخش نفت و گاز امسال عملکرد ضعیفی داشته است زیرا قیمت ها کاهش یافته و ترس از رکود تشدید شده است.


بخش انرژی در اس اند پی 500 در دو سال گذشته بهتر عمل کرد زیرا قیمت نفت و تقاضا در سال 2021 پس از بازگشایی اقتصادها از قرنطینه کووید و پس از افزایش قیمت نفت و گاز در سال 2022 به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین، نگرانی در مورد امنیت انرژی و افزایش تقاضا در سال 2021 بالا رفت.


اما امسال، بخش انرژی S&P تا تاریخ 5 می 8.2 درصد کاهش داشت، در حالی که شاخص S&P 500 رشد 7.7 درصدی داشت.


تحلیلگران با توجه به نگرانی‌های طولانی در مورد رکود اقتصادی که می‌تواند بر توانایی شرکت‌های نفت و گاز برای تکرار جریان‌های نقدی قوی در چند فصل گذشته تأثیر بگذارد، رشد کوتاه مدت محدودی را برای سهام نفت و گاز مشاهده می‌کنند. به گفته تحلیلگران، سود متغیر برخی از تولیدکنندگان شیل ایالات متحده ممکن است در صورت کاهش تقاضا و کاهش قیمت ها به خطر بیفتد.


به گزارش
فولاد ایران، علیرغم کاهش قیمت نفت و گاز بین ژانویه تا مارس سال جاری، کل شرکت های بزرگ نفتی، از جمله شرکت‌های اکسون موبیل و شورون، به لطف تولید بالاتر، نتایج تجاری قوی و هنوز هم پالایش نسبتاً بالا، درآمدهای سه ماهه اول را بیش از برآوردهای تحلیلگران گزارش کردند.


منبع: Oilprice

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۳۰
تعداد بازدید : ۳۲۲
کد خبر : ۶۵,۴۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید