به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز تیره اقتصادی با رشد کند واردات و صادرات چین

پایگاه خبری فولاد ایران- واردات چین در ماه آوریل به شدت کاهش یافت، در حالی که صادرات آن نیز با سرعت کمی افزایش یافت، و به رغم برداشته شدن محدودیت های کووید، نشانه هایی از تقاضای ضعیف داخلی را تقویت کرد.


اقتصاد چین در سه ماهه اول به لطف مصرف خدمات قوی، سریع‌تر از حد انتظار رشد کرد، اما تولید کارخانه‌ها عقب مانده است و آخرین اعداد تجاری حاکی از راه طولانی برای بازیابی شتاب پیش از همه‌گیری در داخل است.


به گزارش 
فولاد ایران، داده های گمرک در روز سه شنبه نشان داد که محموله های ورودی به دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه آوریل 7.9 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است که کاهش 1.4 درصدی را که در ماه قبل مشاهده شده بود، افزایش داد، در حالی که صادرات 8.5 درصد رشد کرد که نسبت به افزایش 14.8 درصدی در ماه مارس کاهش یافت.


مقامات دولتی مکرراً نسبت به یک محیط خارجی شدید و پیچیده در پی افزایش خطرات رکود برای بسیاری از شرکای تجاری کلیدی چین هشدار داده اند.


بدتر شدن شدید جریان‌های تجاری در ماه گذشته تنها نگرانی‌ها را در مورد وضعیت تقاضای خارجی و خطرات ناشی از اقتصاد داخلی تجدید می‌کند.


زیچون هوانگ، اقتصاددان چینی در کپیتال اکونومیکس در یادداشتی گفت: "با توجه به دورنمای تیره تقاضای خارجی، ما فکر می‌کنیم که صادرات پیش از پایان سال جاری کاهش بیشتری خواهد یافت."


کاهش واردات نشان می‌دهد که اقتصاد جهانی نمی‌تواند روی موتور رشد داخلی چین حساب باز کند و از آنجایی که این کشور بخشی از واردات خود را دوباره صادر می‌کند، همچنین بر میزان ضعف در برخی از اقتصادهای شرکای تجاری اصلی خود افزوده می‌شود.


تحلیلگران می گویند که کمپین سختگیرانه سیاست پولی جهانی در 12 تا 18 ماه گذشته و فشارهای اخیر بانکی غرب همچنان نگرانی هایی برای چشم انداز احیای چین و سراسر جهان است.


واردات زغال سنگ چین در ماه آوریل از بالاترین رقم 15 ماهه در ماه قبل کاهش یافت و با کاهش تقاضا در غول آسیایی، افت کرد. واردات مس که عاملی برای رشد جهانی است و گاز طبیعی نیز در همین دوره کاهش یافت.


شاخص مدیران خرید رسمی اخیر در ماه آوریل نشان داد که سفارش‌های صادراتی جدید به شدت کاهش یافته است و بر چالش پیش روی سیاست‌گذاران چینی و کسب‌وکارهایی که امیدوار به بهبود اقتصادی قوی پس از کووید هستند، تأکید می‌کند.


منبع: CNN

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۴۸
تعداد بازدید : ۳۷۷
کد خبر : ۶۵,۴۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید