به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ازسرگیری جریان نفت کردستان به ترکیه

پایگاه خبری فولاد ایران- در حالی که وزیر نفت عراق گفته است از روز شنبه 450 هزار بشکه در روز صادرات نفت از کردستان عراق را از سر می گیرد، مقامات کورد و ترکیه هر دو گفتند بعید است که خط لوله در این بازه زمانی بازگردانده شود.


به گزارش
فولاد ایران، صادرات نفت خام کردستان که حدود 400 تا 450 هزار بشکه از آن در روز ازطریق خط لوله عراق-ترکیه به جیهان و سپس با نفتکش به بازارهای بین‌المللی ارسال می‌شد، در اواخر مارس توسط ترکیه پس از حکم داوری بین المللی به نفع عراق علیه ترکیه بسته شد. تعطیلی خط لوله نفت کردستان را که برخلاف میل دولت فدرال عراق به صورت یکجانبه به ترکیه صادر می کرد، از بازار خارج کرد.


روز پنجشنبه، مقامات عراقی و اقلیم کردستان گفتند که روز چهارشنبه درخواستی از ترکیه برای راه اندازی مجدد خط لوله به بندر جیهان ترکیه، که نفت منطقه کردستان عراق را به بازارها می رساند، ارائه کرده اند.


در حالی که دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان (KRG) با توافقی برای صدور مجدد نفت موافقت کرده اند، ترکیه حرف آخر را خواهد زد زیرا خط لوله بندر جیهان را کنترل می کند.


در این میان، ترکیه در حال آماده شدن برای یک انتخابات حساس در 14 ماه مه است و مقامات ترکیه قبلاً اعلام کرده بودند که ممکن است از راه اندازی مجدد خط لوله نفت اقلیم کردستان خودداری کنند زیرا آنها در حال مذاکره بیشتر برای حل و فصل داوری 1.5 میلیارد دلاری با عراق هستند.


منبع: Oilprice

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰
تعداد بازدید : ۳۸۰
کد خبر : ۶۵,۵۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید