به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود نابرابر اقتصاد چین

پایگاه خبری فولاد ایران- داده‌های اقتصادی چین در ماه آوریل به طور کلی انتظارات را نادیده گرفت زیرا اقتصاد همچنان مسیر ناهمواری را برای بهبود از تأثیر محدودیت‌های شدید کووید نشان می‌دهد.


تولید صنعتی در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.6 درصد افزایش یافت، در حالی که اقتصاددانان رقم 10.9 درصد را انتظار داشتند. خرده فروشی 18.4 درصد افزایش یافت، کمتر از پیش بینی اقتصاددانان برای افزایش 21 درصدی. سرمایه گذاری دارایی های ثابت در برابر انتظارات 5.5 درصدی 4.7 درصد افزایش یافت.


چین در مرحله بهبودی است، در مقایسه با سال گذشته، اعداد مثبت هستند، اما آیا بهبود برای بازار به اندازه کافی خوب و کافی است تا انتظارات سرمایه گذاران را برآورده کند؟


وینی وو، استراتژیست، می گوید "این ارقام به اندازه کافی خوب نیست که انتظارات سرمایه گذاران را برآورده کند و این یک مشکل است."


به گزارش فولاد ایران، سهام شنژن در سه ماهه اول سال تا به امروز 4.67 درصد کاهش و نسبت به سال قبل تنها 1.48 درصد افزایش داشته است و نسبت به اوج خود در اوایل فوریه 9.5 درصد کاهش داشته است.


آخرین داده‌های مشاغل چین از تصویری متفاوت در مسیر رشد این کشور پیروی می‌کنند. آخرین داده ها شامل نرخ بیکاری 20.4 درصدی جوانان است. شیانگرونگ یو، اقتصاددان ارشد چینی سیتی گفت: "با نزدیک شدن به فصل فارغ‌التحصیل، این تعداد به‌راحتی می‌تواند به جای کاهش، افزایش یابد."


یو اشاره کرد که احتمال روی آوردن دولت به اقدامات «قاطعانه» برای تقویت اقتصاد وجود دارد.


ما بر این باوریم که سیاست گذاران باید از حالت انتظار و مشاهده به سمت تسهیل پیشگیرانه حرکت کنند و انتظار کاهش ۲۰ واحدی نرخ بهره در باقی مانده سال را داشته باشند.


منبع: CNBC

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۳۵۰
کد خبر : ۶۵,۵۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید