به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاددانان درباره گزارش مشاغل ایالات متحده چه می گویند؟

پایگاه خبری فولاد ایران- لارنس سامرز، وزیر خزانه داری سابق گفت که او همچنان نگران افزایش تورم پس از اینکه رشد دستمزدها بیش از حد انتظار در جولای بود، است.
نظرات او پس از آن بیان شد که گزارش حقوق و دستمزد ایالات متحده در روز جمعه نشان داد که افزایش شغل در ماه جولای به 187000 نفر کاهش یافته و دو ماه قبل به پایین بازنگری شده است. در همان زمان، دستمزدها بیش از حد انتظار نسبت به سال قبل افزایش یافت و 4.4 درصد افزایش یافت.
فدرال رزرو در سال گذشته نرخ بهره را به سرعت افزایش داده است تا تورم را مهار کند. در حالی که سامرز گفت که مسیر رسیدن به یک فرود نرم محتمل‌تر از قبل از داده‌های مشاغل است و فشار قیمت همچنان یک تهدید است.
به گزارش فولاد ایران، سایر اقتصاددانان نیز محتاط بودند.
کتی جونز، استراتژیست ارشد درآمد ثابت چارلز شواب، می گوید: «کاهش رشد شغل قابل توجه است، اما میانگین درآمد ساعتی و نرخ پایین بیکاری نشان می دهد که بازار کار هنوز در تنگنا قرار دارد. فدرال رزرو ممکن است در ماه سپتامبر تصویب شود، اما این به داده های تورم بستگی دارد. فکر می‌کنم یک افزایش نرخ دیگر روی میز است.»
و مایکل اسکوردلس، رئیس اقتصاد ایالات متحده برای Truist Financial Corp.، گفت: «خیلی زود است که بگوییم کارمان تمام شده است و این پایان چرخه افزایش نرخ است. هنوز راه هایی برای رفتن وجود دارند.»
راندال کروزنر، استاد دانشکده بازرگانی غرفه دانشگاه شیکاگو و رئیس سابق فدرال رزرو، گفت که رشد دستمزد باید در کانون توجه قرار گیرد. او گفت با این حال، نشانه‌هایی از شکاف‌هایی در گزارش مشاغل وجود داشت، از جمله کاهش کمک‌های موقت خدمات و بخش‌هایی که موتورهای قبلی رشد بودند، مانند تولید و حمل‌ونقل. ساعات کار نیز کاهش یافته است که نشان دهنده تقاضای کمتر از سوی کارفرمایان است.
این نشانه ای از کارآمد بودن سیاست فدرال رزرو است. مقامات فدرال‌رزرو گفته‌اند که می‌خواهند نرخ بهره کوتاه‌مدت را به یک سطح محدود برسانند و من فکر می‌کنم که وجود دارد. ادوارد یاردنی، رئیس شرکت تحقیقاتی یاردنی، گفت که فکر نمی‌کنم آنها مجبور به انجام این افزایش‌ها باشند.
تحلیلگران بلومبرگ اکونومیکس می گویند که داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی به طرز شگفت انگیزی باعث ایجاد شکاف در بازار کار می شود. آنا وانگ و استوارت پل، اقتصاددانان در گزارشی نوشتند: «در مجموع، این گزارش باعث می‌شود که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را متوقف کند. آنها تاکید کردند که در حالی که دستمزدهای اصلی افزایش یافته است، با در نظر گرفتن کاهش میانگین ساعات کار، میانگین درآمد هفتگی با سرعت کمتر ماهانه 0.1٪ رشد کرده است.»
ایان شپردسون، اقتصاددان ارشد در Pantheon Macroeconmics گفت که ما شاهد «اعداد ملایم حقوق و دستمزد» هستیم که سرد شدن واضحی را در بازار کار نشان می‌دهد. نکته پایانی اینجاست که این گزارش آنقدر قوی نیست که بتواند نظر کبوترهای فدرال رزرو را تغییر دهد و آنقدر ضعیف نیست که بتواند نظر هیچ یک از شاهین های فدرال رزرو را تغییر دهد.
سیسیلیا راس، رئیس سابق شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید که امسال برای بازگشت به دانشگاه پرینستون از سمت خود کناره‌گیری کرد، گفت: "این چیزی است که ما می خواهیم ببینیم. این همان چیزی است که فدرال رزرو به دنبال آن است. با این حال، بازار کار به طرز قابل توجهی انعطاف پذیر باقی مانده است. ما اساساً یک بازار کار قوی داریم که نشانه‌هایی وجود دارد که امیدواریم شاهد آن باشیم.»


منبع: بلومبرگ

۱۵ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۳۸۰
کد خبر : ۶۶,۵۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید