به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روند جمعیت دنیا چگونه است؟

پایگاه خبری فولاد ایران- طبق گزارش شرکت داده آلتراتا، جمعیت فوق‌العاده خالص آسیا در سال گذشته حدود 10.9 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش منطقه‌ای در جهان است.
در این گزارش آمده است: «جمعیت فوق‌العاده ثروتمند آسیا در سال 2022 به میزان 11 درصد کاهش یافت، که بیش از هر منطقه بود و به به 108370 نفر رسید.»
این شرکت داده جهانی خاطرنشان کرد: بازارهای فناوری سنگین مانند کره جنوبی و تایوان بار عمده صادرات و مصرف به خطر افتاده ناشی از جنگ را متحمل شدند.
این گزارش نشان می دهد که مجموع دارایی خالص جمعیت فوق ثروتمند آسیا 12.13 تریلیون دلار در مقایسه با 11.73 تریلیون دلار اروپا است.
اروپا دومین بدترین عملکرد منطقه ای را با 7.1 درصد کاهش به 100850 نفر با ارزش خالص بالا ثبت کرد. در این گزارش آمده است که "عواقب مستقیم" تهاجم روسیه به اوکراین قابل توجه بود.
شوک های تورمی ناشی از تسلیح سازی منابع انرژی مسکو، که اروپا به آن متکی است، افزایش ریسک گریزی و اختلال در زنجیره تامین همگی به این کاهش منجر شد.
به گزارش 
فولاد ایران، هند در سال 2022 یکی از سریع‌ترین اقتصادهای جهان بود که رشد 3 درصدی جمعیت UHNW را به همراه داشت.
این گزارش نشان داد که آمریکای شمالی، بزرگترین بازار ثروت فوق العاده جهان با مجموع دارایی خالص 16.47 تریلیون دلار، با کاهش 4 درصدی به 142990 نفر رسید. این کاهش تا حد زیادی مدیون چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده است. فدرال رزرو کمپین افزایش نرخ بهره تهاجمی خود را در مارس 2022 آغاز کرد، زیرا تورم به بالاترین سطح خود در 40 سال گذشته رسید.
خاور میانه، آمریکای لاتین و کارائیب شاهد پیشرفت های قوی در تعداد افراد UHNW بودند. خاورمیانه جهشی 15.7 درصدی در جمعیت فوق‌العاده ثروتمند خود ثبت کرد که عمدتاً به دلیل افزایش قیمت کالاها بود، در حالی که آمریکای لاتین و کارائیب شاهد افزایش 17.5 درصدی بودند.
در این گزارش آمده است: "با بزرگترین بازارهای ثروت، همه صادرکنندگان عمده کالا، سبد دارایی های منطقه ای با بهبود شرایط تجارت ناشی از قیمت های بالاتر، تقویت شدند."
از بین 10 مکان برتر UHNW ذکر شده در این گزارش، که شامل ایالات متحده، چین و هنگ کنگ می شود، تنها هند شاهد افزایش تعداد افراد UHNW بود.
آلتراتا تاکید کرد: «هند در سال 2022 یکی از سریع‌ترین اقتصادهای جهان بود که رشد 3 درصدی در جمعیت UHNW را به همراه داشت. اقتصاد هند در سه ماهه ژوئن 7.8 درصد رشد کرد که بالاترین سرعت رشد در یک سال را به ثبت رساند.
در سطح جهانی، بیش از 5.4 درصد کاهش در جمعیت فوق‌العاده ثروتمند جهان رخ داد که اولین کاهش سالانه در چهار سال گذشته است.
علیرغم نوسانات اخیر، Altrata با اشاره به افزایش قابل توجه از آسیا، انتظار دارد در پنج سال آینده جمعیت فوق‌العاده ثروتمند جهان از 395070 به 528100 افزایش یابد. همچنین انتظار می‌رود آمریکای شمالی موقعیت خود را به عنوان پیشروترین منطقه فوق ثروتمند جهان حفظ کند.


منبع: CNBC

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۳۶
تعداد بازدید : ۳۰۴
کد خبر : ۶۶,۹۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید