به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کارشناسان وال استریت می گویند جنگ خاورمیانه می تواند جرقه رکود جهانی را بزند

پایگاه خبری فولاد ایران- دو تن از بزرگ‌ترین نام‌های وال‌استریت هشدار داده‌اند که رکود جهانی می‌تواند با درگیری در خاورمیانه به راه بیفتد، زیرا بحران انسانی چالش‌های پیش روی یک اقتصاد جهانی را که از قبل نیز با آن مواجه شده است، تشدید می‌کند.
این اظهارنظرهای نا امیدکننده در حالی منتشر می شود که دفتر آمار ملی قرار است نحوه عملکرد در سه ماهه سوم را ارائه دهد.
طبق برآوردهای اقتصاددانان سیتی، پس از رشد ناچیز در طول سال 2023، انتظار می‌رود اقتصاد بریتانیا دوباره تقریباً در حالت رکود قرار گیرد. همچنین ارقام بد جدیدی در بازار مسکن وجود دارد، به طوری که پیش‌بینی می‌شود وام‌های مسکن بریتانیا رشد پایین دهه‌ای را در سال‌های 2023 و 2024 نشان دهد.
لری فینک، مدیر اجرایی بزرگترین دارایی جهان، بلک راک، گفت: «ترکیبی از جنایات حماس در 7 اکتبر، حمله اسرائیل به غزه و تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته، جهان را تقریباً تحت فشار قرار داده است.»
فینک گفت: «ریسک ژئوپلیتیک جزء اصلی زندگی ما است. ما در سراسر جهان ترس فزاینده و امید کمتری داریم. افزایش ترس باعث کناره گیری از مصرف یا مصرف بیشتر می شود. بنابراین ترس در درازمدت باعث ایجاد رکود می‌شود و اگر همچنان ترس فزاینده‌ای داشته باشیم، احتمال رکود اقتصادی اروپا و آمریکا افزایش می‌یابد.»
جیمی دیمون، رئیس بزرگترین بانک آمریکا، جی پی مورگان، نیز به همین ترتیب گفت که ترکیب جنگ اسرائیل علیه حماس و حمله روسیه به اوکراین "بسیار ترسناک و غیرقابل پیش بینی" بود.
او گفت: «آنچه در حال حاضر در جبهه ژئوپلیتیک اتفاق می افتد مهم ترین چیز برای آینده جهان، آزادی، دموکراسی، غذا، انرژی و مهاجرت است.»
این اظهارات سه هفته پس از اظهارات آخرالزمانی مشابه دیمون، که یکی از شناخته شده ترین سرمایه داران جهان است، منتشر می شود. ماه گذشته، او هشدار داد که «اکنون خطرناک‌ترین دورانی است که جهان در دهه‌های اخیر به خود دیده است و تشدید درگیری‌ها احتمالاً تأثیر گسترده‌ای بر قیمت‌های انرژی، هزینه‌های غذا، تجارت بین‌المللی و روابط دیپلماتیک دارد.»
یکی از دلایلی که درگیری بین اسرائیل و حماس به عنوان یک تهدید اقتصادی جهانی تلقی می شود، اتکای جهان به نفت منطقه است که یک سوم بازار را به خود اختصاص داده است. اقتصاددانان اغلب نگران این هستند که افزایش قیمت نفت باعث رکود جهانی شود.
به گزارش فولاد ایران، فشارهای قابل توجه هزینه های زندگی همچنان بر توانایی خانوارها برای خرج کردن تأثیر می گذارد و تعداد فزاینده ای برای بازپرداخت وام ها مشکل پیدا می کنند.


منبع: گاردین

۱۶ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶
تعداد بازدید : ۳۲۵
کد خبر : ۶۷,۶۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید