به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صادرات گاز طبیعی ایالات متحده: شمشیر دولبه برای مصرف کنندگان داخلی

پایگاه خبری فولاد ایران- روز جمعه، دولت بایدن مجوزهای جدید برای تأسیسات صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) را که می تواند تا 15 ماه طول بکشد، مسدود کرد. دولت گفت که در طول این توقف، اثرات زیست محیطی چنین صادراتی را بر اقلیم و جوامعی که تاسیسات در آن قرار دارند، بررسی خواهد کرد. همچنین ممکن است علیرغم تضمین های صنعت، دولت معتقد باشد که مشکلات عرضه و در نتیجه قیمت های بالاتر در بازار داخلی در پیش است، چیزی که رای دهندگان آن را دوست نخواهند داشت.
به گزارش 
فولاد ایران، هنگامی که تولیدکنندگان نفت و گاز ایالات متحده با موفقیت دولت فدرال را برای پایان دادن به محدودیت های صادرات نفت خام و گاز طبیعی در اواسط دهه گذشته راضی کردند، با صدای بلند اعلام کردند که آمریکا می تواند مقدار زیادی از هر دو را از میادین شیل کشور تولید کند.
البته آنچه که آن تولیدکنندگان واقعاً دنبال آن بودند این بود که بازارهای نفت و گاز داخلی را به طور کامل با بازارهای جهانی ادغام کنند تا از قیمت‌های جهانی بالاتر سود ببرند و درآمد بسیار بیشتری کسب کنند. انصافاً، آنچه آنها می خواستند چیزی است که تقریباً هر صنعت دیگری در ایالات متحده از آن برخوردار است، حق فروش محصولات خود به بالاترین قیمت پیشنهادی صرف نظر از اینکه این مشتریان در کجای جهان هستند.
طبیعتاً، این استدلال برای اعضای کنگره که رای دهندگان آن قیمت‌های پایین انرژی را به قیمت‌های بالا ترجیح می‌دهند جذاب نبود، بنابراین هرگز با قدرت پیش نرفت.
بازار نفت ایالات متحده قبل از تغییرات در سیاست ایالات متحده به جز محدودیت در صادرات نفت خام با هدف کاهش قیمت نفت خام داخلی، قبلاً در بازار جهانی ادغام شده بود. پالایشگاه های ایالات متحده مدت هاست که مجاز بوده اند تا هر اندازه که دوست دارند محصول نهایی (بنزین، گازوئیل و غیره) صادر کنند.
با این حال، تولیدکنندگان گاز طبیعی به طور کلی قادر به دسترسی به بازار جهانی نبودند زیرا گاز آنها از طریق خط لوله به مشتریان داخلی و برخی از مشتریان در کانادا و مکزیک تحویل می‌شد. این امر قیمت گاز طبیعی ایالات متحده را برای سال‌ها بسیار پایین‌تر از قیمت‌های جهانی نگه داشت. بنابراین، تغییر سیاست تأثیر بسیار بیشتری بر قیمت گاز طبیعی دارد.
با گسترش چشمگیر بازار بین المللی LNG، تولیدکنندگان گاز ایالات متحده فرصت را غنیمت شمرده و تصمیم به عرضه گاز خود به صورت ال ان جی گرفتند. با تبدیل گاز به LNG ، آنها می توانستند آن را به مشتریان با قیمت بالاتر در خارج از کشور بفروشند. اما هرچه گاز بیشتری به عنوان LNG به خارج از کشور خارج شود، قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی و در نهایت برای صادرکنندگان LNG افزایش می‌یابد که یک برد مضاعف برای تولیدکنندگان داخلی است.
این حرکت به نتایج متفاوتی منجر شده است. این تا حدی به این دلیل است که تولیدکنندگان گاز طبیعی ایالات متحده چاه ها با پول قرض گرفته شده حفر می کنند و بنابراین تولیدکنندگان باید تمام گازی را که می توانند تولید کنند برای بازپرداخت طلبکاران خود بفروشند تا اینکه منتظر قیمت های بهتر باشند.
به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، این تفاوت باعث گسترش عظیم در تأسیسات صادرات LNG ایالات متحده شده است، تأسیساتی که احتمالاً ظرفیت صادرات ترکیبی ایالات متحده، کانادا و مکزیک را تا سال 2027 دوبرابر خواهد کرد.
درک این نکته مهم است که قراردادهای تحویل LNG معمولاً بین 20 تا 30 سال اجرا می شود. مشتریانی که LNG دریافت می‌کنند، تمایلی به سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری که برای ساخت و راه‌اندازی یک تأسیسات گازی‌، بدون تضمین تامین مداوم LNG، ندارند. این بدان معناست که اگر عرضه گاز طبیعی آمریکا کم شود، نمی توان بیشتر گاز طبیعی را که از سواحل آمریکا خارج می شود، در خانه نگه داشت.
اکنون به نظر می رسد که دولت بایدن ممکن است همه اینها را بفهمد. البته دلیل ظاهری توقف اعلام شده برای مجوز تأسیسات جدید صادرات LNG، اثرات زیست محیطی بر اقلیم و جوامع میزبان سایت های صادرات LNG است. با این حال، به نظر محتمل است که کسی در گوش دولت چیزی در مورد احتمال افزایش قیمت‌های داخلی در سال‌های آینده در صورتی که اجازه ادامه صادرات LNG ایالات متحده را داشته باشد، زمزمه کرده است.
با توجه به ابهامات پیرامون تولید نفت و گاز طبیعی ایالات متحده، به نظر می رسد که ایالات متحده تاکید بیشتری بر اطمینان از باقی ماندن تولید داخلی کافی در کشور برای تامین تقاضای داخلی و در مورد گاز طبیعی، حفظ خواهد کرد.


منبع: Oilprice

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۱۶
تعداد بازدید : ۲۲۴
کد خبر : ۶۸,۶۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید