به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پایان دوران نفت ارزان کانادا برای امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- شرکت کیندر مورگان ایالات متحده که برای اولین بار برنامه های خود را برای افزایش ظرفیت خط لوله نفت ترانس ماونتین از 300000 بشکه در روز به 890000 بشکه اعلام کرد، از این پروژه منصرف شد و آن را به قیمت کمتر از 4 میلیارد دلار به دولت فدرال کانادا فروخت. برای مدت طولانی، به نظر می رسید این پروژه هرگز تکمیل نخواهد شد، زیرا با مخالفت ها و موانع نظارتی مواجه بود.
با وجود همه اینها، به نظر می رسد این خط لوله در سال جاری به بهره برداری برسد. و پالایشگاه‌های آمریکایی که از نفت ارزان کانادا استفاده می‌کردند، ممکن است دوباره نیاز داشته باشند برای ادامه خرید نفت، بیشتر به فکر جیب خود باشند.
به گزارش فولاد ایران، ایده پشت توسعه ترانس ماونتین این بود که کانادا را به یک صادرکننده واقعی نفت تبدیل کند و به بازارهای بین المللی برسد و نه فقط به بازار ایالات متحده. یکی از دلایل تعویق این پروژه، بسیار دوستدار محیط زیست بودن دولت جان هورگان بود. او ترجیح می دهد آلبرتا تمام جریان های نفتی به بریتیش کلمبیا را متوقف کند. این امر پروژه را چند ماه عقب انداخت. در میان همه این‌ها، تخفیفی که نفت خام کانادا با آن به WTI معامله می‌شود عمیق‌تر و سخت‌تر شد. نفت کانادا به ایالات متحده می رفت - تا ساحل خلیج فارس - و تنها از آنجا می توانست به بازارهای بین المللی برسد.
سپس، زمانی که کیندر مورگان پروژه را فروخت، توسعه کوه ترانس جان تازه ای گرفت. تولیدکنندگان با پیش بینی راه اندازی شروع به افزایش تولید کردند. منابع طبیعی کانادا در اوایل سال جاری اعلام کرد که تولید خود را در سال 2024 روزانه 40000 بشکه افزایش خواهد داد، ضمن اینکه اعلام کرد که قصد دارد بیشتر برای رشد تولید هزینه کند. تولیدکنندگان نفت در حال آماده شدن برای ظرفیت 890000 بشکه در روز هستند.
قیمت ها نیز پاسخ داده اند. پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه شرکت Trans Mountain Corporation پر کردن خط لوله توسعه یافته را در فوریه آغاز خواهد کرد و اولین بار در آوریل از ونکوور بارگیری می شود، قیمت نفت خام کانادا کمترین میزان کاهش نسبت به WTI از اوت 2023 را گزارش کرد. این بدان معناست که پالایشگاه‌های آمریکایی که از نفت خام ارزان ‌قیمت کانادا استفاده می‌کردند، باید بودجه بیشتری را برای این کالا از بهار امسال در نظر بگیرند.


منبع: Oilprice

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۲۳۳
کد خبر : ۶۸,۶۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید