به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

موقعیت خطرناک سهام با بازار داغ مشاغل و دستمزدها

پایگاه خبری فولاد ایران- به گفته کول اسمید، مدیر عامل Smead Capital Management، بازار سهام ایالات متحده در یک نقطه "بسیار خطرناک" قرار دارد زیرا مشاغل قوی و رشد دستمزدها نشان می دهد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر مطلوبی نداشته است.
به گزارش فولاد ایران، داده های تازه هفته گذشته نشان داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ژانویه 353000 نفر افزایش داشته که بسیار بیشتر از برآورد داوجونز از 185000 نفر است، در حالی که میانگین درآمد ساعتی 0.6 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است که دو برابر پیش بینی های کلی است. نرخ بیکاری در پایین ترین سطح تاریخی 3.7 درصد ثابت ماند.
این ارقام پس از آن منتشر شد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت، بانک مرکزی احتمالاً همانطور که برخی از فعالان بازار پیش بینی کرده بودند، نرخ بهره را در ماه مارس کاهش نخواهد داد.
اسمید گفت که "ریسک واقعی در تمام این مدت این بوده است که اقتصاد چقدر قوی بوده است". او گفت: "افزایش دستمزد همچنان بسیار قوی است. فدرال رزرو بر رشد دستمزدها تأثیری نداشته است، که همچنان از تورم پیشی می گیرد، و من به رشد دستمزدها به عنوان تصویری واقعا خوب از فشارهای تورمی در آینده نگاه می کنم."
تورم نسبت به اوج 9.1 درصدی در دوران همه گیر در ژوئن 2022 به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه دسامبر 0.3 درصد افزایش یافت تا نرخ سالانه را به 3.4 درصد برساند، که همچنان بالاتر از برآوردهای اجماع و بالاتر از 2 درصد هدف فدرال رزرو است.
اگر قدرت در بازار کار، احساسات مصرف کننده و ترازنامه خانوارها انعطاف پذیر باقی بماند، فدرال رزرو ممکن است مجبور شود نرخ بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد. این در نهایت به این معنی است که تعداد بیشتری از شرکت‌های بورسی مجبور به سرمایه‌گذاری مجدد در سطوح بسیار بالاتر از قبل خواهند بود و بنابراین ممکن است بازار سهام از قدرت در اقتصاد بهره نبرد.


منبع: CNBC

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۰۷
تعداد بازدید : ۲۱۵
کد خبر : ۶۸,۶۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید