به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا بازار کار داغ کار برنامه های کاهش نرخ بهره را از مسیر خود خارج خواهد کرد؟

پایگاه خبری فولاد ایران- لورتا مستر، یک مقام فدرال رزرو می گوید: "اگر اقتصاد همانطور که انتظار می رود تکامل یابد، من فکر می کنم ما اعتماد به کاهش نرخ را در اواخر امسال به دست خواهیم آورد." این مقام فدرال رزرو می گوید بازار کار داغ برنامه های کاهش نرخ بهره در فدرال رزرو را از مسیر خود خارج نمی کند.
لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند و یکی از مقاماتی که به نرخ بهره رأی می‌دهد، گفت که گزارش مشاغل در ماه ژانویه در هفته گذشته نشان داد که بازار کار «به‌طور قابل‌توجهی انعطاف‌پذیر» است اما سایر شاخص‌ها به تعدیل اشاره می‌کنند. او گفت: «در این مرحله، من گمان می‌کنم که شاهد تعدیل بیشتر رشد دستمزد، با کاهش تدریجی رشد مشاغل و افزایش نرخ بیکاری در طول سال از سطح بسیار پایین آن باشیم.»
مستر در یک نشست مطبوعاتی در روز سه‌شنبه گفت که از کاهش سه بار نرخ بهره در سال جاری حمایت می‌کند. او گفت: «سیاست در حال حاضر در جایگاه خوبی قرار دارد.»
میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، که به‌عنوان فردی تندروتر شناخته می‌شود، روز جمعه ابراز نگرانی کرد که داده‌های ژانویه شواهدی ارائه می‌دهد که سلامت بازار کار می‌تواند منجر به باقی ماندن تورم خدمات بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی شود. داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ژانویه، معیاری مهم برای بازار کار اقتصاد ایالات متحده، نشان داد که در ماه گذشته 353000 شغل ایجاد شده است که تقریباً دو برابر پیش‌بینی شده است. به گزارش فولاد ایران، این گزارش همچنین نشان داد که میانگین دستمزد ساعتی کارگران ایالات متحده 34.55 دلار است که 4.5 درصد بیشتر از یک سال گذشته است.


منبع: فایننشال تایمز

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۲۲۰
کد خبر : ۶۸,۷۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید