به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم ترکمنستان به ترکیه برای صادرات

پایگاه خبری فولاد ایران- در اول مارس، قربانقلی بردی محمداف، رهبر ملی ترکمنستان، پدر رئیس جمهور، برای شرکت در مجمع دیپلماتیک آنتالیا به ترکیه سفر کرد. در جریان این سفر، او با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ملاقات کرد. در این دیدار، مقامات دو کشور دو سند را امضا کردند که در تئوری می تواند زمینه را برای صادرات گاز ترکمنستان به ترکیه فراهم کند. یکی یادداشت تفاهم در مورد تسریع همکاری در بخش گاز طبیعی بود، دیگری اعلامیه ای بود که پایه و اساس سرمایه گذاری مشترک در بخش هیدروکربن را ایجاد می کرد.
به گزارش فولاد ایران، ترکیه خود بازار مهمی است، اما ترکمنستان نه تنها به تامین گاز به این کشور، بلکه همچنین به دنبال گسترش صادرات گاز به بازار اروپا، با استفاده از خطوط لوله توسعه یافته و زیرساخت‌های بندری خود است. در حال حاضر، این امر بخش عمده‌ای از سیاست خارجی جمهوری ترکمسنتان است. ترکمنستان همچنین تمایل دارد برق به ترکیه بفروشد.
ترکیه در حال حاضر گاز خود را از طریق خطوط لوله از آذربایجان، ایران و روسیه وارد می کند. ترکیه بازار هدف سه کشور روسیه، ایران و آذربایجان است و ورود به بازار گاز طبیعی ترکیه راه را برای دسترسی به بازار گاز طبیعی اروپا هموار می کند. با توجه به اینکه ترکمنستان دارای چهارمین ذخایر بزرگ گاز طبیعی در جهان است، کشورهای منطقه در صورت رفع تمامی ریسک‌های ژئوپلیتیکی انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه، رقیب جدیدی در بازار گاز طبیعی ترکیه را نمی پسندند.


منبع: Oilprice

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۱۹
تعداد بازدید : ۴۷۲
کد خبر : ۶۹,۰۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید