به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش خرید طلای بانک‌های مرکزی برای تنوع بخشیدن به دلار

پایگاه خبری فولاد ایران- سیگنال‌های بالای جدید طلا نشان می‌دهد که بانک‌های مرکزی جهانی احتمالاً در تلاشی برای تنوع بخشیدن به دلار، این فلز گرانبها را انباشته می‌کنند.
به گزارش فولاد ایران، حرکت طلا در روزهای اخیر گسترده و واضح بوده است، به طوری که این فلز گرانبها در برابر سه چهارم ارزهای اصلی DM و EM (بازارهای توسعه یافته و بازارهای نوظهور) به بالاترین سطح 50 ساله خود رسیده است. در راستای همه‌گیری، و پس از حمله روسیه به اوکراین، بانک‌های مرکزی جهانی همچنان به افزایش ذخایر طلای خود ادامه می‌دهند.  در طول شش ماه گذشته، چین، آلمان و ترکیه بیشترین میزان افزایش ذخایر طلای را داشته اند.
دلیل اغلب بانک‌های مرکزی در افزایش ذخایر، تمایل به تنوع بخشیدن به دلار است. اگر با ایالات متحده روابط دوستانه ای ندارید، این راهی است برای جلوگیری از مصادره دارایی های ذخیره شما، همانطور که برای روسیه اتفاق افتاد.
بانک‌های مرکزی در همه جا احتمالاً از داشتن دلارهای بیش از حد نگران هستند، بخصوص زمانی که ایالات متحده کسری‌ های مالی بزرگ و تورم‌ زا دارد. دلار از نظر ساختاری بر مبنای برابری قدرت خرید در برابر ارزهای آلمانی اصلی بیش از حد ارزش گذاری شده است. این امر به کاهش عملکرد دلار در سال های آینده اشاره دارد.


منبع: Oilprice

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۲۳
تعداد بازدید : ۴۶۶
کد خبر : ۶۹,۰۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید