به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هشدار اشباع بازار ایالات متحده از خودروهای الکتریکی چینی

پایگاه خبری فولاد ایران- جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی روز چهارشنبه، هفته‌ها پس از ابراز نگرانی‌های مشابه توسط رئیس‌جمهور جو بایدن، هشدار داد که چین ممکن است بازار خودروهای الکتریکی ایالات متحده را با عرضه‌های خود پر کند.
به گزارش فولاد ایران، چین به عنوان یک تهدید برای صنعت خودروی ایالات متحده تلقی می شود زیرا صادرات خودروی ایالات متحده رو به کاهش است و شرکت هایی مانند جنرال موتورز فعالیت های بین المللی خود را کمتر می کنند.
داده‌های انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد که چین در سال 2023 نزدیک به 5 میلیون دستگاه خودرو صادر کرده است و از ژاپن پیشی گرفته و در سال 2023 به رتبه اول صادرات خودرو در جهان تبدیل شده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت: «سیاست‌های چین می‌تواند بازار ما را با وسایل نقلیه‌اش پر کند و خطراتی برای امنیت ملی ما ایجاد کند».
ایالات متحده در تلاش است تا زنجیره های تامین برق داخلی را از طریق قانون کاهش تورم تقویت کند، که اعتبار مالیاتی را برای خودروهایی که مونتاژ نهایی در آمریکای شمالی را انجام می دهند و الزامات مهم معدنی و اجزای باتری را برآورده می کنند، فراهم می کند. ایالات متحده در سال های اخیر فشار بر شرکت های چینی را افزایش داده است.
در اکتبر 2022، قوانینی را با هدف محدود کردن توانایی چین برای دسترسی، به دست آوردن یا ساخت تراشه‌های نیمه‌رسانای پیشرفته در میان نگرانی‌هایی که چین می‌تواند از آنها برای اهداف نظامی استفاده کند، معرفی کرد.
سال گذشته، ایالات متحده مقررات جدیدی را اعلام کرد که از فروش تراشه های پیشرفته هوش مصنوعی به چین توسط طراح تراشه های آمریکایی Nvidia جلوگیری می کند.
مجلس سنای ایالات متحده روز چهارشنبه به تصویب لایحه ای رای داد که می تواند تجارت با شرکت های بیوتکنولوژی چینی مانند WuXi AppTec و BGI را به دلیل نگرانی های امنیت ملی محدود کند.


منبع: CNBC

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۴۰
تعداد بازدید : ۴۹۲
کد خبر : ۶۹,۰۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید